• ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲
  • کد خبر: 26975
  • readingTime: ۱ دقیقه
ضایعات فولاد

چین درصدد خرید محموله‌ای ۳۰ هزارتنی قراضه از انگلیس است که احتمالا این محموله با استفاده از کشتی به استان ژجیانگ در شرق چین منتقل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، خبرهایی غیررسمی از خرید ضایعات فولادی انگلیس توسط چین شنیده شده است.

گفته می‌شود چین درصدد خرید محموله‌ای ۳۰ هزارتنی قراضه از انگلیس است که احتمالا این محموله با استفاده از کشتی به استان ژجیانگ در شرق چین منتقل می‌شود. گفته می‌شود دولت انگلیس این محموله را به قیمت حدود ۴۲۰ دلار در هر تن به چین فروخته است.

این در حالی است که روابط تجاری چین و انگلستان به خاطر تحریم‌های دو طرفه از سال گذشته میلادی با محدودیت‌هایی روبرو شده بود. انگلیس چین را به نقض حقوق بشر در هنگ‌کنگ و استان سین کیانگ متهم کرده و در مقابل نیز چین نیز معتقد بود دولت لندن با پیروی از سیاست‌های آمریکا مناسبات دوجانبه این دو کشور را به خطر انداخته است. علاوه برا این چین، انگلیس را به مداخله در امور داخلی هنگ‌کنگ متهم کرد که همه این مسائل روابط این دو کشور به ویژه روابط تجاری را تیره و تار کرده بود.

کارشناسان معتقدند در صورتی که گمرک چین رسیدن این محموله و ورود آن را به کشورش تأیید کند می‌توان شاهد فصل جدیدی از مناسبات تجاری میان این دو کشور باشیم.

چین واردات ضایعات از کشورهای مختلفی را در دستور کار خود قرار داده است که این کار در راستای تولید کم‌تر کربن و مصرف کم‌تر انرژی برنامه‌ریزی شده و بیشتر در کوره‌های بلند مصرف می‌شود.

واردات قراضه آهنی چین، بدون احتساب ضایعات فولاد ضد زنگ، در ماه می به ۲۲۷۱۴ تن رسید که نسبت به ماه قبل ۱۱.۴۲ درصد افزایش داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =