• ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
  • کد خبر: 26954
  • readingTime: ۱ دقیقه
تولید نفت عربستان

قیمت نفت پس از آنکه یک مقام آمریکایی گفت آمریکا انتظار افزایش فوری تولید نفت را ندارد، ۲.۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، پس از اینکه یک مقام آمریکایی به رویترز گفت آمریکا انتظار افزایش فوری تولید نفت توسط عربستان را ندارد، قیمت نفت در روز جمعه ۲.۵ درصد افزایش یافت و سرمایه گذاران این سوال را مطرح می کنند که آیا اوپک فرصتی برای افزایش قابل توجه تولید دارد یا نه؟

معاملات آتی نفت برنت به ۱۰۱.۱۶ دلار در هر بشکه رسید که ۲.۰۶ دلار یا ۲.۱ درصد افزایش نسبت به قیمت‌های قبلی خود نشان می‌دهد. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت نیز با ۱.۸۱ دلار یا ۱.۹ درصد افزایش به ۹۷.۵۹ دلار در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص نفتی بیشترین افت هفتگی خود را از حدود یک ماه گذشته تاکنون ثبت کردند که بیشتر به دلیل ترس رکود تقاضا. شاخص قیمتی نفت برنت در سومین افت هفتگی خود ۵.۵ درصد کاهش یافت و این در حالی است که شاخص نفتی WTI دومین کاهش هفتگی خود را با ۶.۹ درصد افت ثبت کرد.

بایدن، به دلیل منافع انرژی و امنیتی، روز جمعه وارد جده شد و انتظار می‌رفت از عربستان سعودی بخواهد تولید نفت را افزایش دهد.

در همین حال، شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز اعلام کرد که تعداد دکل‌های نفتی ایالات متحده، که نشان‌دهنده اولیه تولید در آینده است، در این هفته با دو مورد افزایش به ۵۹۹ دکل و بالاترین میزان از مارس ۲۰۲۰ تاکنون رسیده است.

همچنین رئیس نفت لیبی که از عرضه نفت بیشتر خبر داد، گفت که تولید نفت خام پس از دیدار با گروه‌هایی که ماه ها تاسیسات نفتی این کشور را محاصره کرده‌اند، از سر گرفته می‌شود.

رفع فورس ماژور تولید می‌تواند به معنای بازگشت ۸۵۰ هزار بشکه در روز باشد.

در بعد اقتصادی، تندروترین سیاستگذاران فدرال رزرو ایالات متحده روز پنجشنبه گفتند که در نشست سیاستی خود در این ماه از افزایش ۷۵ واحد پایه حمایت می‌کنند.

داده های روز جمعه نشان داد که توان عملیاتی پالایشگاه چین در ماه ژوئن تقریباً ۱۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است و تولید در نیمه اول سال ۶ درصد در اولین کاهش سالانه برای دوره حداقل از ۲۰۱۱ کاهش یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =