تامین اجتماعی

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان درباره طلب‌های سازمان تأمین اجتماعی گفت: ۴۰ هزار میلیارد دیون سازمان تأمین اجتماعی کشور از کارفرمایان است و ۴۵۰ هزار میلیارد دیون از دولت است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مرتضی حاجی‌کاظمی پیش از ظهر سه‌شنبه ۲۱ تیرماه در نشست خبری به مناسبت هفته تامین اجتماعی اظهار کرد: هدف‌گذاری ما در سال‌های گذشته انجام ۳۰ خدمت پرتردد به صورت مجازی بود که تا حدود بسیار زیادی در تغییر فرهنگ مراجعه مجازی به جای حضوری موفق عمل شد. از جمله مهم‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به حذف دفترچه بیمه کاغذی اشاره کرد.

وی افزود: در حال حاضر نزدیک ۹۹ درصد نسخه‌ها به صورت الکترونیکی صادر می‌شود. سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بیمه‌شده و مستمری بگیر زیر پوشش اداره‌کل تأمین اجتماعی قرار دارند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: دو طرح بیمه دانشجویی و بیمه فراگیر خانواده برای افزایش افراد تحت پوشش بیمه اتفاق افتاده است. دانشجویان و زنان خانه‌دار هم‌زمان می‌توانند از این طرح بهره‌ببرند و هم‌زمان تحت پوشش والد و یا همسر نیز باشند.

یک مستمری‌بگیر در برابر ۳.۳ بیمه شده

حاجی‌کاظمی با بیان اینکه «در حال حاضر به ازای هر ۳.۳ نفر بیمه، یک نفر مستمری بگیر وجود دارد» تاکید کرد: در حال حاضر تأمین منابع چالش بزرگی برای تأمین اجتماعی است و منابع بین‌نسلی بسیار محدودی وجود دارد.

وی با اشاره به احداث بیمارستان جایگزین بیمارستان شریعی در اصفهان گفت: بیمارستان شریعتی شرایط خوبی ندارد و از همین روی بیمارستانی مشابه بیمارستان میلاد تهران در اصفهان ایجاد خواهد شد. سازمان تأمین اجتماعی از سال ۱۳۹۳ درگیر تأمین منابع و خرید زمین این بیمارستان بوده و در نهایت با تهاتر بدهی سازمان اتوبوسرانی شهرداری اصفهان زمینی به وسعت ۳۲ هزار متر در شهرک کشوری تأمین شد. امیدواریم با تأمین منابعی که صورت گرفته، در سال جاری کلنگ این بیمارستان به زمین بخورد. نیاز است پس از ساخت این بیمارستان، بازسازی کاملی در بیمارستان شریعتی صورت گیرد.

بدهی ۴۵۰ هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان درباره طلب‌های سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: ۴۰ هزار میلیارد دیون سازمان تأمین اجتماعی کشور از کارفرمایان است و ۴۵۰ هزار میلیارد دیون از دولت است. درباره وام بازگشتگان نیز باید گفت این تسهیلات با بانک رفاه هماهنگ می‌شود و مستمری بگیران که دریافتی ضعیف‌تری دارند طبق اولویت به بانک معرفی می‌شوند.

در ادامه این نشست خبری محمد رجالی، مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان، نیز با بیان اینکه تامین سلامت از جمله اهداف سازمان تامین اجتماعی است، اظهار کرد: سهم بزرگی از شاغلان کشور تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند.

وی افزود: تحول دیجیتالی از سال ۹۶ در این سازمان آغاز شده است و به رغم مشکلات اقتصادی موجود سعی شده در حوزه درمان بیشترین خدمات انجام شود. درمان مستقیم از طریق مراکز ملکی سازمان و درمان غیرمستقیم با خرید درمان از جمله خدمات درمانی این سازمان است.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: در استان اصفهان سه بیمارستان بزرگ با ۷۵۰ تخت، ۲۸ درمانگاه عمومی و تخصصی و یک درمانگاه تخصصی دندانپزشکی توسط سازمان تأمین اجتماعی ایجاد شده و فعال است.

رجالی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ در بیمارستان‌ها و مراکز تأمین اجتماعی استان ۶۶ هزار مورد بستری، ۴۰ هزار عمل جراحی، ۴۳ میلیون ویزیت سرپایی و ۳۵۰۰ شاغل داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: در دوماهه ۱۴۰۱، در حوزه درمان سرپایی ۷۳۹ هزار ویزیت انجام شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است. همچنین در این زمان حدود ۶۷۳۰ عمل جراحی در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی انجام شده که ۵۵ درصد رشد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته داشته است.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: چهار میلیون و ۴۰۰ ویزیت در مراکز ملکی تأمین اجتماعی استان انجام شده است. بیمارستان شریعتی ۳۱ هزار و ۸۰۰ بستری داشته و در رتبه اول بیمارستان‌های تأمین اجتماعی کشوری در این بخش قرار دارد، این بیمارستان رتبه اول تعداد جراحی در کشور را نیز داراست.

رشد ۹۹.۵ درصدی نسخ الکترونیک

رجالی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰، ۲۵ میلیون ویزیت سرپایی خرید خدمت انجام و ۲۸۵ هزار صورت حساب بستری توسط این سازمان خریداری شد. در سال گذشته در بخش درمان در مجموع ۳۱ هزار میلیارد تومان هزینه شده که نسبت به سال پیش از آن ۴۲ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به صدور نسخه الکترونیک، گفت: تاکنون رشد نسخ الکترونیک به ۹۹.۵ درصد رسیده است، پایداری سیستم صدور نسخه الکترونیک بهبود قابل توجهی داشته است.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: درمانگاه تأمین اجتماعی دولت‌آباد با ۷۰ میلیارد تومان هزینه در هفته اخیر راه‌اندازی می‌شود، بخش جراحی قلب بیمارستان شریعتی ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان سال جاری راه‌اندازی خواهد شد.

رجالی اضافه کرد: اعتبارات خوبی برای ساختمان بیمارستان میلاد استان اصفهان درنظر گرفته شده است تا جایگزین بیمارستان شریعتی شود زیرا عمر مفید این بیمارستان به پایان رسیده است. ظرفیت این بیمارستان به اندازه بیمارستان شریعتی خواهد بود همچنین در حال ارزیابی بخش غربی بیمارستان شریعتی هستیم که وضعیت مناسبی ندارد.

یک هزار دارو تحت پوشش تامین اجتماعی است

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی تنها تعهد پرداخت تعداد محدودی از داروها را دارد. نسخه‌ها ترکیبی از داروهای مختلف است، بنابراین تفاوت‌های قیمتی ناشی از عدم تعهد تأمین اجتماعی برای برخی از داروها است. بیش از هزار دارو اکنون تحت پوشش تأمین اجتماعی است که ۷۰ درصد هزینه آن را تأمین اجتماعی پرداخت می‌کند.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه براساس جمعیت بیمه‌شدگان در هر منطقه می‌توان درمانگاه احداث کرد، گفت: اگر در شهری ۲۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی باشند، در آن شهر درمانگاه تأمین اجتماعی احداث خواهد شد همچنین براساس قانون اگر بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی دیگر شهرها درمان شوند، خدمات رایگان خواهد بود.

رجالی اضافه کرد: براساس آخرین ارزیابی انجام شده، مراجعان ۷۶ درصد رضایت داشته و بیشترین میزان نارضایتی‌ها در حوزه ویزیت متخصصان بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =