نفت نفتا

قیمت نفت در کانال ۱۰۰ دلاری باقی ماند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت نفت امروز پنجشنبه ۱۶ تیرماه پس از زیان‌های شدید در دو جلسه معاملاتی قبل افزایش یافت زیرا سرمایه‌گذاران بر عرضه محدود تمرکز کردند.

بهای نفت در معاملات آتی برنت با ۶۱ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش به ۱۰۱.۳۰ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام WTI نیز با ۶۵ سنت یا ۰.۷ درصد افزایش به ۹۹.۱۸ دلار در هر بشکه رسید. نکته مهم در معاملات امروز بی ثباتی در روند معاملات بود، به طوری که قیمت‌ها در یک مرحله حدود ۲ دلار کاهش می‌یافت اما پس از آن حدود یک دلار افزایش نشان می‌داد.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA گفت: روزهای نفت ۱۰۰ دلاری برای مدتی با خواهد بود.

معامله گران مراقب اختلالات احتمالی عرضه نفت در کنسرسیوم خط لوله خزر (CPC) هستند که دادگاه روسیه به آن اعلام کرده است فعالیت خود را به مدت ۳۰ روز تعلیق کند.

صادرات از طریق CPC که حدود یک درصد از عرضه جهانی نفت را تامین می کند، تا صبح چهارشنبه همچنان در جریان بود.

واشنگتن روز چهارشنبه تحریم‌ها علیه ایران، عضو اوپک، را تشدید کرد و تهران را در حالی که به دنبال احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران است، تحت فشار قرار داد.

قیمت نفت در چند هفته گذشته کاهش یافته است که نشان دهنده ترس از کندی شدید اقتصادی و ضربه به تقاضا برای کالاها است.

بر اساس گزارش رویترز، برنت و WTI در روز چهارشنبه به پایین‌ترین حد خود از ۱۱ رسیدند. این کاهش به دنبال سقوط چشمگیر در روز سه‌شنبه، زمانی که WTI حدود ۸ درصد و برنت ۹ درصد سقوط کرد، ۱۰.۷۳ دلار کاهش یافت که سومین افت بزرگ برای این شاخص از زمان شروع معاملات در سال ۱۹۸۸ بود.

وارن پترسون، رئیس تحقیقات کالایی ING گفت: ترس از رکود همچنان در حال رشد است و بدیهی است که نگرانی هایی را برای چشم انداز تقاضا ایجاد کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =