فاطمی امین

وزیر صمت گفت: افزایش کیفیت صادرات در زمینه بر پایه فناوری بودن و منجر به ایجاد اشتغال شدن در دستور کار وزارت صنعت است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سیدرضا فاطمی امین شامگاه سه شنبه ۱۴ تیرماه در آئین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان با اشاره به لزوم توجه به افزایش کیفیت صادرات از کشور اظهار کرد: در بحث صادرات فقط مبلغ مهم نیست، ترکیب هم مهم است، باید توجه داشت کالای صادر شده از ایران چقدر بر پایه فناوری بوده و حضور منجر به ایجاد اشتغال شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر تراز مالی، تراز اشتغال هم قابل طرح است، گفت: ما باید صادرکننده کالایی باشیم که فناوری، اشتغال بالا و مصرف آب کمتری داشته باشد، باید به سمت افزایش کیفیت صادرات گام برداریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کشور ایران با خیلی از دولت‌ها ارتباط سیاسی خوبی دارد اما در زمینه اقتصادی اینگونه نیست، افزود: برای این امر ارتباط استان به استان در دستور کار است اما باید ارتباط بین کسب و کارها نیز ایجاد شود چرا که با تغییر دولت ها این امر تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه ایران باید در زنجیره‌های تولید محصولات جهانی قرار گیرد، افزود: نباید دو جانبه فکر کنیم، بلکه باید به صورت زنجیره‌ای ورود کنیم، سرمایه گذاری مشترک را در دستور کار قرار دهیم و در حلقه‌های موثر و تاثیرگذار اقتصادی قرار گیریم.

فاطمی امین با بیان اینکه امیدوارم در دولت بتوانیم نکاتی که در زمینه افزایش اختیارات اعلام شد را محقق سازیم، اضافه کرد: مداخله دولت باید حساب شده باشد و به روزمرگی نرسد چرا که این امر ثبات را از اقتصاد دور می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =