• ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
  • کد خبر: 26557
  • readingTime: ۱ دقیقه
قطعی برق صنایع

سخنگوی صنعت برق از توافق با مسئولان وزارت صمت برای تداوم خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده صنایع فولادی در فاز دوم، بدون تغییر نسبت به فاز نخست، خبر داد.

به گزارش ایراسین به نقل از فولادبان، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق از توافق با مسئولان وزارت صمت برای تداوم خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده صنایع فولادی در فاز دوم – بدون تغییر نسبت به فاز نخست – خبر داد. فاز نخست خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده صنایع فولادی که ۲۵ خردادماه گذشته آغاز شده بود، روز جمعه، ۱۰ تیرماه جاری پایان یافت. این خاموشی‌ها در راستای تفاهم دو جانبه مسئولان وزارتخانه‌های نیرو و صمت اعمال شده بود.

وی در رابطه با تأمین برق صنایع در تابستان گفت: مصوبه تفاهمی که پیش از این، در تاریخ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو مبنی بر فعالیت نامحدود تولیدکنندگان فولاد و سیمان از ساعت ۱۲ شب تا ۸ صبح منتشر شده بود، تمدید شده و همچنان سر جای خود باقی است.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه برق صنایع در حال تأمین است، افزود: برنامه تأمین برق صنایع فولادی در تابستان به همان صورت انجام می‌شود که پیش از این اعلام شد و به اطلاع فولادسازان رسیده بود.

 وزیر صمت نیز در حاشیه نشست روز ملی صنعت و معدن در رابطه با تأمین برق صنایع فولادی اعلام کرد: در سال‌های گذشته باید سالانه برای تولید سه هزار مگاوات برق در این صنعت سرمایه‌گذاری می‌کردیم که این کار انجام نشد و طبیعتا یک کسری برق را در سال جاری داریم.

وی افزود: کاری که امسال با مشارکت وزارت نیرو به عنوان متولی انجام شد، این بود که قطعی‌های برق با کمترین زیان و کمترین فشار بر صنعت انجام شود. به عنوان مثال، بنا بر این است که برق شهرک‌های صنعتی هفته‌ای یک روز قطع شود و این یک روز ممکن است شنبه باشد و تولید را در روز جمعه انجام داد.

وزیر صمت خاطرنشان کرد: در مجموع، باید گفت در سال جاری کار ویژه‌ای نمی‌توان انجام داد و فقط باید مدیریت داشته باشیم تا این قطعی برق، عادلانه و با کمترین آسیب صورت بگیرد، اما در وزارت صنعت، معدن و تجارت بیش از ۱۲ هزار مگاوات احداث نیروگاه را آغاز کرده‌ایم و با تمام واحدهای بزرگ مذاکره شده و آن‌ها مجوزها را گرفته‌اند تا خودشان نیروگاه احداث کنند و این مسئله یک اطمینان و پایداری در وضعیت برق صنایع ایجاد خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =