صنعت اقتصاد

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان از توجه ویژه به پروژه‌های پیشران توسعه استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، احسان شهیر شامگاه سه‌شنبه ۷ تیرماه در نشست آشنایی رایزنان و کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه با ظرفیت‌های استان اصفهان با اشاره به پروژه‌های پیشران در استان اصفهان، اظهار کرد: با توجه به اینکه ما در جنگ اقتصادی قرار داریم، باید از ظرفیت‌های موجود به درستی استفاده کنیم. متاسفانه از ظرفیت کارخانه‌های استان به درستی استفاده نمی‌شود.

وی افزود: ایجاد دهکده لجستیک به عنوان یکی از پروژه‌های پیشران، مورد توجه استان است که دستورات مورد نیاز آن نیز در سفر رئیس جمهور به اصفهان گرفته شد. اصفهان هوشمند، ایجاد شهرک تخصصی فرآوری عناصر معدنی راهبردی، ایجاد شهرک تخصصی طلا، شهرک صنفی پوشاک، کیف و کفش و ایجاد شیمی پارک از جمله طرح‌های پیشران استان اصفهان است که باید با کمک رایزنان اقتصادی تکمیل شود.

علیرضا عربها، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان، نیز با اشاره به مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اظهار کرد: این سازمان وظیفه تامین امنیت سرمایه‌گذاری خارجی و تسهیل این اقدام را برعهده دارد.

محسن ایروانی، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری اصفهان، در بخش دیگری از این نشست اظهار کرد: اولویت‌های اصلی سرمایه‌گذاری استان اصفهان مشخص شده است. بخش عمران شهری به ویژه فروشگاه‌های بزرگ تجاری و ساخت شهرک‌های جدید پتانسیل بالایی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی دارد.

درآمدزایی ۵۸۹ میلیارد دلاری کشورها از اعزام نیروی کار به دیگر کشورها

وی افزود: در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر نیز این استان ظرفیت خوبی در تولید پنل‌های خورشیدی دارد. توسعه صنایع پاک، غیرآلاینده و کم آب‌بر در اولیت استان است. مشوق‌های سرمایه‌گذاری مختلفی هم برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته شده است که پرداخت تسهیلات ارزی و ریالی و همچنین اعطای معافیت گمرکی برای واردات تجهیزات از جمله این موارد است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری اصفهان گفت: در سال ۱۴۰۰، ۸۷ درصد اهداف استان در خصوص جذب سرمایه‌گذاری محقق شده است. در سال ۲۰۲۱ مجموعا ۸۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در دنیا انجام شده است که سهم ایران از این مقدار ناچیز است.

ایروانی اظهار کرد: بازار اعزام نیروی کار بر اساس گزارش بانک جهانی حدود ۵۸۹ میلیارد دلار درآمد در جهان ایجاد کرده است که رایزنان اقتصادی می‌توانند با تسهیل اعزام نیروی کار استان به کشورهای هدف بهره‌مندی استان از این درآمد را افزایش دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =