گاز روسیه و اروپا

یکی از مقامات رسمی دولت آلمان از تلاش گروه G7 برای محدودسازی قیمت نفت روسیه به منظور افزایش فشار بر این کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایراسین به نقل از رویترز، یک مقام رسمی دولت آلمان پیش از آغاز نشست سه روزه گروه هفت گفت: رهبران گروه هفت در حال انجام گفتگوهای بسیار سازنده در مورد سقف احتمالی واردات نفت روسیه هستند.

این پیشنهاد بخشی از بحث‌های گسترده‌تر G۷ در مورد چگونگی افزایش بیشتر فشار بر کرملین در مورد تهاجم این کشور به اوکراین بدون تحریک فشارهای تورمی جهانی است.

انتظار می‌رود که جنگ اوکراین، کمبود انرژی و مواد غذایی و همچنین چشم‌انداز تیره‌تر اقتصاد جهانی بر دستور کار نشستی غالب باشد که امسال در Schloss Elmau، استراحتگاه قلعه‌ای آلپ در جنوب آلمان، برگزار می‌شود.

ایالات متحده، کانادا و بریتانیا در حال حاضر واردات نفت روسیه را ممنوع کرده‌اند. این در حالی است که رهبران اتحادیه اروپا با تحریمی موافقت کرده‌اند که تا پایان سال ۲۰۲۲ اجرایی خواهد شد.

با این حال، با افزایش شدید قیمت انرژی، غرب نگران است که چنین تحریم‌هایی عملاً ضربه‌ای به سینه جنگ روسیه وارد نکند، زیرا این کشور حتی با کاهش حجم، درآمد بیشتری از صادرات دارد.

به گفته مقامات، سقف قیمت می‌تواند این معضل را حل کند، در حالی که از محدود کردن بیشتر عرضه نفت و افزایش تورم جلوگیری می‌کند، اما برای اینکه کار کند، نیاز به خرید از واردکنندگان سنگین مانند هند و چین است.

این مقام مسئول گفت: ما در مسیر خوبی برای رسیدن به توافق هستیم.

این مقام رسمی آلمان گفت که G۷ همچنین در حال بحث در مورد نیاز به ترکیب اهداف جاه‌طلبانه اقلیمی با نیاز برخی کشورها به اکتشاف میادین جدید گازی است زیرا اروپا عجله دارد تا خود را از واردات گاز روسیه دور کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =