۱۷ مهر روز جهانی کودک

کارشناس امور اجتماعی گفت: الگوسازی برای کودکان در حوزه مسئولیت اجتماعی باید مور توجه تمام نهادهای بخش دولتی و خصوصی باشد، باید هر دو بخش کودکان را در بستر فضای کاری خود ورود دهند و برای آنها توانایی‌های خود را ترسیم کنند.

علیرضا مصطفوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به لزوم توجه بیشتر فرهنگسازی در جامعه در زمینه مسئولیت اجتماعی اظهار داشت: این امر باید با توجه به شرایط فعلی جامعه مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود: امروز باید مسئولیت پذیری اجتماعی باید در کودکان نهادینه شود تا اثرات آن را در آینده ببینیم، اگر امروز شاهد برخی از نامهربانی‌ها در جامعه از سوی مسئولان و برخی از کارکنان و کارمندان هستیم ناشی از آن است که این نسل در زمینه مسئولیت اجتماعی آنطور که باید آموزش ندیده‌اند.

کارشناس امور اجتماعی با بیان اینکه انسانی که مسئولیت اجتماعی را درک کند، ایجاد کننده نظم اجتماعی خواهد بود، ابراز داشت: امروزه کلاس درس برای یادگیری نکات تربیتی کافی نیست و باید برای بچه‌ها مسئولیت اجتماعی در نظر بگیریم.

مشارکت دادن کودکان در امور اجتماعی ضروری است

وی مشارکت دادن کودکان در امور اجتماعی را ضروری دانست و تصریح کرد: در این زمینه برپایی کارگاه‌های آموزشی امری ضروری است، باید به کودکان از ابتدا شخصیت اجتماعی دهیم تا در بزرگسالی در جامعه‌ای که زندگی می‌کنند، حس تعلق داشته باشند.

مصطفوی گفت: مسئولیت‌پذیری اجتماعی به کودک و نوجوان کمک می‌کند تا هویت خود را به‌عنوان عضوی از جامعه تثبیت کنند. به عبارت دیگر، پرورش مسئولیت پذیری اجتماعی در کودکان و نوجوانان به رشد مهارت‌های اجتماعی آن‌ها مربوط می‌شود، به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به‌عنوان یک شهروند عضوی فعال و مسئول باشند.

وی ادامه داد: الگو سازی برای کودکان در حوزه مسئولیت اجتماعی باید مور توجه تمام نهادهای بخش دولتی و خصوصی باشد، باید هر دو بخش کودکان را در بستر فضای کاری خود ورود دهند و برای آنها توانایی‌های خود را ترسیم کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =