رسول کوهستانی پزوه

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: بر اساس قانون برگشت فرش دستباف و طلای صادراتی پس از صادرات تنها به صورت عین کالا و امکانپذیر است. پیشنهاد داده شده است که برگشت طلا یا فرش دستباف تنها با احراز ایرانی بودن آن توسط سه مرجع صمت، گمرک و اتحادیه و بر مبنای میزان طلای صادر شده انجام شود.

رسول کوهستانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: مشکلات صادرکنندگان طلا به ویژه برگشت طلا طی دو سال گذشته چندین بار احصا شده و برای طرح در جلسه سران سه قوه یا اصلاح مقررات، به معاون اول رئیس جمهور منعکس شده است که امیدواریم این مشکلات به زودی حل و رفع شود.

وی افزود: بر اساس قانون برگشت فرش دستباف و طلای صادراتی پس از صادرات تنها به صورت عین کالا و امکانپذیر است با توجه به این نکته که هنگام برگشت، احتمال اینکه عین کالا برگشت داده نشود وجود دارد و از سوی دیگر به هر حال کالای برگشتی ایرانی است، پیشنهاد داده شده است برگشت طلا یا فرش دستباف تنها با احراز ایرانی بودن آن توسط سه مرجع صمت، گمرک و اتحادیه و بر مبنای میزان طلای صادر شده به کشور بازگردد.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: ورود شمش طلا به کشور آزاد است و هیچ مانعی برای واردات آن وجود ندارد. تشریفات گمرکی لازم برای واردات این محصول نیز در حداکثر ۴۸ ساعت انجام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =