توکا فولاد

معاون مالی و اقتصادی شرکت سرمایه‌گذاری توکافولاد گفت: موارد مطرح شده در گزارش حسابرس مستقل و قانونی شرکت اثر سود و زیان چندانی روی صورت‌های مالی نخواهد داشت. تلاش‌ها بر این است که این موارد در اسرع وقت و تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ برطرف شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، حسابرس و بازرس مستقل قانونی توکافولاد در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت که پیش از ظهر امروز شنبه ۲۸ خردادماه برگزار شد، در گزارش خود اظهار کرد: به نظر این موسسه، به استثنای آثار مندرج در بندهای ۴ الی ۶، صورت‌های مالی یادشده، وضعیت مالی گروه و شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد در تاریخ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ و عملکرد مالی و جریان‌های نقدی گروه و شرکت را برای سال مالی منتهی به تاریخ مزبور، از تمام جنبه‌های با اهمیت، طبق استانداردهای حسابداری، به نحو مطلوب نشان می‌دهد.

موارد استثنا در گزارش حسابرس قانونی تأثیر چندانی بر صورت‌های مالی ندارد

در همین خصوص امید سخایی، معاون مالی اقتصادی شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین درباره بندهای ۴ الی ۶ گزارش حسابرس مستقل و قانونی شرکت توکا فولاد برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰، اظهار کرد: بند ۴ این گزارش به اظهار نظری درباره بخشنامه جدی مالیاتی برای شرکت‌های گروه آورده شده بود. گرو ریلی ما درگیر این موضوع بودند چون نرخ ارزش‌افزوده حمل ریلی سفر است، این مسئله مطرح شده بود که باید اعتبارات آن‌ها به قیمت تمام‌شده اضافه شود که پیگیر این موضوع هستیم و تا پایان شهریورماه این موضوع حل خواهد شد.

وی افزود: درباره سایر مواردی که حسابرس درباره شرکت اصلی به مبلغ ۲۱ میلیارد تومان مطرح کرده بود، مربوط به پروژه‌هایی بود که بخشی از آن‌ها در سال ۱۳۸۴ و بخش دیگری از آن در سال ۹۲ در شرکت اتفاق افتاده بود و حساب‌های ما در این حوزه باز بود. بخشی از مطالبات از شرکت فولاد مبارکه در این حساب‌ها است که این موضوع نیز تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ با توجه به فعالیتی که شروع کردیم و دو نمونه از این قراردادها نیز نهایی شده است، حل خواهد شد. در صورتی که موضوع دیگری وجود داشته باشد که لازم باشد اقدامات دیگری مثل ذخیره گرفتن روی حساب‌ها انجام شود، این ذخایر با نظر هیئت‌مدیره و حسابرس مستقل و قانونی شرکت انجام خواهد شد.

معاون مالی اقتصادی شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد گفت: در خصوص بندی که مربوط به شرکت فولاد تاراز چهارمحال و بختیاری بود نیز باید گفت تسهیلات ارزی این شرکت با توجه به بخشنامه ستاد تسهیل استان، مشمول بند ۶ جز د قانون رفع موانع تولید قرار گرفتند. پیگیری لازم در حال انجام است و امیدواریم این موضوع نیز تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ به نتیجه برسد.

سخایی تصریح کرد: تأکید همه ارگان‌های ذی‌ربط به جز بانک صنعت و معدن مبنی بر ذی‌حق بودن شرکت تاراز است. بانک صنعت و معدن نیز ادعاهایی را از بانک مرکزی دارد.

وی ادامه داد: در خصوص ثبت سهام خزانه نیز که شرکت بازار گردان هلدینگ توکا فولاد برای سهام شرکت‌های گروه منتشر می‌کند، همه تلاش‌ها در حال انجام است که گزارش‌های تفکیک‌شده از این شرکت بازار گردان گرفته شود. تاکنون سازوکار این موضوع مهیا نبوده است. مورد خاص دیگری در گزارش حسابرس قانونی و مستقل مشاهده نشد.

معاون مالی اقتصادی شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که موارد مطرح شده در گزارش حسابرس مستقل و قانونی شرکت اثر سود و زیان چندانی روی صورت‌های مالی نخواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =