• ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
  • کد خبر: 26006
  • readingTime: ۱ دقیقه
رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی گفت: هم اکنون در طرح نهضت ملی مسکن یک میلیون و ۳۵۸ هزار واحد مسکونی در دست اجرا داریم و تا شهریور ۱۰۰ هزار واحد تحویل داده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، رستم قاسمی ظهر پنجشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی احداث ۳ هزار و ۸۱۶ واحد طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان در شهر بهارستان، اظهار داشت: در سطح کشور براساس نیازهای مردم و قانون جهش تولید مسکن نیاز بود برای احداث چهار میلیون واحد مسکن طی چهار سال برنامه ریزی صورت گیرد.

وی با بیان تاکنون پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر متقاضی مسکن در نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند، ادامه داد: در این طرح دولت زمین را ۹۹ ساله رایگان در اختیار مردم می‌گذارد در حالی که در طرح مسکن مهر این تعهد نبود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نسبت به متقاضیان سهم‌هر استان در این طرح کامل مشخص است، خاطرنشان کرد: با اقداماتی که تاکنون صورت گرفته امروز یک میلیون و ۳۵۸ هزار واحد مسکونی در دست اجرا داریم که در مراحل خاکبرداری و … است و تا شهریور ماه امسال ۱۰۰ هزار واحد تحویل خواهد شد.

قاسمی تصریح کرد: این حجم کار دولت سیزدهم در این مدت بوده اما کافی نمی‌دانیم و باید تا سقف ۲ میلیون واحد د کشور برسانیم که تا پایان دولت در دو پارت ۲ میلیون واحدی به انجام برسانیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نزدیک به ۷۰ درصد زمین چهار میلیون مسکن نهضت ملی در بانک اطلاعاتی ما ثبت شده و مابقی نیز در کمیسیون ماده پنج و شورای عالی شهرسازی است‌، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما در اصفهان نیز زمین بود که اکنون حدود ۶۰- ۷۰ درصد تهیه شده و باید سریع‌تر همه زمین‌ها را فراهم کنیم.

قاسمی با بیان اینکه این اقدامات با بکارگیری بخش خصوصی اجرایی خواهد شد، افزود: اکنون ۲۰۰ هزار واحد خود مالکی در حال ساخت داریم که برای آنها تسهیلات ارائه کردیم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۰ شهر جدید در کشور شناسایی کردیم که برای مصوبه در دست بررسی است، اضافه کرد: تعدادی شهرک‌های منفصل جدید در استان‌های شمالی و کوهستانی در دست اجرا داریم است و به دنبال این هستیم که شهرک‌های جدید را بخش خصوصی بسازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =