فرشاد

مدیرعامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان گفت: حدود ۱۲ درصد از فولادهای تولید شده در دنیا فولادهای باارزش افزوده بالا هستند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، نخستین کنفرانس تخصصی استیل پرایس با محوریت فولادهای پیشرفته با ارزش افزوده بالا صبح امروز سه‌شنبه ۲۴ خرداد ماه در هتل المپیک تهران آغاز شد. سازمــان توسعـه و نوســـازی معادن و صنایع معدنی ایران یا به اختصار ایمیدرو، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، شرکت فولاد مبارکه، شرکت فولاد آلیاژی و فولاد خراسان، شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر و شرکت ذوب آهن اصفهان حامیان این دوره از رویداد استیل پرایس هستند. این کنفرانس در ۵ بخش شامل سخنرانی اصلی و ۴ پنل برگزار می‌شود.

در ابتدای این رویداد اسدالله فرشاد مدیرعامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان و دبیر کنفرانس تخصصی استیل پرایس اظهار کرد: فولاد و صنایع معدنی، ایران را از وابستگی به اقتصاد نفتی خارج می‌کند. بیش از ۵۵ سال از قدمت صنعت فولاد ایران می‌گذرد و طی چهار دهه اخیر گام‌های مهمی در توسعه سرمایه‌گذاری حوزه صنعت و معدن برداشته شده است. روزگاری بیش از ۱۹ میلیون تن فولاد وارد ایران می‌شد، اما حالا صادرات فولاد در کشور وحود دارد. البته هنوز راهی که جامعه صنعت و معدن کشور انتظار دارند طی نشده و تا رسیدن به مقصد فاصله زیادی داریم.

وی با بیان اینکه «حدود ۱۲ درصد از فولادهای تولید شده در دنیا فولادهای باارزش افزوده بالا هستند» تاکید کرد: توسعه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، ایجاد پیش‌نیازهای لازم برای تولید یک نیاز است؛ بنابراین باید زمینه برای تولید فولادهای با ارزش افزوده فراهم شود.

فرشاد خاطرنشان کرد: زمینه برای تولید فولادهای با ارزش‌افزوده بالا شامل سه مرحله کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت است. اقدامات اساسی در کوتاه مدت شامل آمادگی و تجهیز واحد فروش، مهندسی فروش تکنولوژی تولید، برنامه‌ریزی تولید و لجستیک و اتوماسیون و در میان‌مدت بازاریابی فعال داخلی و بین‌المللی و در بلندمدت تهیه طرح توجیهی فنی- اقتصادی و تامین سرمایه‌گذاری لازم در این زمینه مورد نیاز است.

اولین کنفرانس تخصصی استیل پرایس با محوریت فولادهای پیشرفته با ارزش افزوده بالا با حضور نمایندگانی از بزرگترین شرکت‌های فولادی و معدنی ایران سه‌شنبه ۲۴ خردادماه به مدت یک روز در هتل المیپک تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =