تحول دیجیتال

رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران با بیان اینکه تحول دیجیتال یک تغییر در فرهگ فناوری و نه یک تغییر فناورانه است، گفت: تحول دیجیتال پاسخ به نیازمندی‌های به شدت و سرعت در حال تغییر مشتریان کسب‌وکار است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، فرزین فردیس در همایش ملی صنایع پیشرو که شامگاه دوشنبه 23 خردادماه در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد، با اشاره به ورود جهان به عصر دیجیتال اظهار کرد: پیش از عصر دیجیتال در عصر اطلاعات به سر می‌بردیم اما اکنون با ورود به عصر دیجیتال فرصت‌های جدید پیش روی ما قرار گرفته است. در این عصر با دیدگاه اقتصاد خرد اقتصاد دیجیتال و دیدگاه کلان اقتصاد دیجیتالی شده مواجه هستیم.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰ شرکت برتر جهان شرکت‌هایی با محوریت اقتصاد دیجیتال هستند و ما می‌توانیم با الگو گرفتن از این شرکت‌ها پیشرفت کنیم. آنچه از صنعت نسل چهار بیان می‌شود اهمیت مشتری است. تحول دیجیتال پاسخ به نیازمندی‌های به شدت و سرعت در حال تغییر مشتریان کسب‌وکار است. تحول دیجیتال فرآیند به کارگیری فناوری‌های عصر دیجیتال به منظور خلق یا بهبود فرایندهای سازمانی و ایجاد فرهنگ کاری ارتقا یافته که منجر به ایجاد محصولات و خدمات جدید با ارزش افزوده بالاتر و تجربه مشتری غنی‌تر شود. در واقع مشتریان انتظار دارند در لحظه به نیاز آن‌ها پاسخ داده شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران گفت: متاسفانه بزرگترین اشتباه ما این است که تصور می‌کنیم تحول دیجیتال یک تغییر فناورانه است در حالی که این یک تغییر در فرهنگ فناوری است.

وی با اشاره به پروژه فانوس دریایی (Light House) اظهار کرد: اتکای صرف به تکنولوژی همانند آرایش کردن یک خوک است! در واقع باید توجه داشت که صرف استفاده از تکنولوژی منجر به تحول دیجیتال در سازمان نمی‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =