دانش بنیان

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه توکا با بیان اینکه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیانی که جزو شرکت‌های زیرمجموعه توکافولاد نباشند از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر قابل انجام است، گفت: این شرکت آمادگی تاسیس یک صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر و تخصیص منابع آن برای شرکت‌های دانش‌بنیان را دارد.

محمد بختیار نصرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین درباره حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: حمایت از این شرکت‌ها از چند طریق امکان‌پذیر است. اول حمایت‌هایی است که مجموعه حاکمیتی کشور از این گروه دارد که به حدود ۱۰۰ عنوان می‌رسد. در این مورد به نظر می‌رسد مجموعه توکافولاد باید تلاش کند فعالیت‌ها، محصول، فرآیندها یا تاسیسات مجموعه‌های زیرمجموعه خود را تحت حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهد. این اقدام در سال جاری رخ داده و در حال پیگیری است.

وی افزود: بخش دیگر حمایت‌ها درباره شرکت‌های دانش‌بنیانی است که جزو مجموعه‌های شرکت توکافولاد نیستند. بزرگترین حمایتی که می‌توان از این شرکت‌ها انجام داد، کمک به تامین مالی پروژه‌های آن‌ها است. تامین مالی این شرکت‌های دانش‌بنیان هم در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر قابل انجام است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه توکا گفت: این شرکت به عنوان بازوی مالی و اجرایی مجموعه توکا آمادگی تاسیس یک صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر و تخصیص منابع آن برای شرکت‌های دانش‌بنیان را دارد.

بختیار نصرآبادی تصریح کرد: چالش اصلی مجموعه توکافولاد در تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر، پیدا کردن یک مدیر صندوق مناسب است. از آنجا که در این حوزه، منابع در اختیار مجموعه دیگری قرار می‌گیرد، مدیر صندوق و حساسیت آن نسبت به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مختلف از اهمیت بسیار بالاتری نسبت به صندوق‌های سهامی یا درآمد ثابت برخوردار است. بنابراین مجموعه توکا باید از منابع داخلی خود برای مدیریت این صندوق سرمایه‌گذاری استفاده کند. شرکتی که در این مجموعه می‌تواند چنین نقشی را ایفای کند، شرکت سبدگردان آتیه توکا است که از نظر سازمان بورس می‌تواند به عنوان مدیر صندوق فعالیت کند.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین مولفه در این صندوق‌ها، تجهیز منابع و مشخص شدن شرکت‌های سرمایه‌پذیر است. اگرچه اکنون آمادگی لازم برای تاسیس این صندوق وجود دارد اما نمی‌توان زمان دقیقی برای آن اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه توکا اظهار کرد: قطعا پس از تجهیز منابع و هنگام تخصیص سرمایه، گزینه‌های سرمایه‌گذاری مشخص و اولویت‌بندی خواهند شد. بی شک اولویت مجموعه توکا شرکت‌هایی است که جزو حیطه‌های تخصصی شرکت فولاد مبارکه یا هلدینگ توکا فولاد و به صورت ویژه در حوزه فینتک قابل بررسی و طرح باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =