سخنگوی کمیسیون صنایع

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس گفت: قرار است طرحی برای اصلاح روند صادرات فولاد، روی و مس در مجلس مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

به گزارش ایراسین به نقل از فارس، روح الله عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شرکت‌های دانش بنیان مهمترین مصداق تجاری سازی علم است یعنی تولید بر اساس دانش بنیان در همه بخش ها به خصوص صنایع که باید اتفاق بیفتاد.

عباسپور بیان کرد: مجلس سالانه از صندوق توسعه ملی پیش بینی منابع مالی قابل توجهی یعنی چیزی حدود ۳ هزار تا ۳هزار و ۴۰۰ میلیارد و حتی دو یا سه برابر این مبلغ را در نظر دارد و در عین حال نیز بانک ها در این خصوص باید دو برابر این مبلغ را نیز را برای حمایت از دانش بنیان ها در نظر بگیرند.

وی افزود: قرار است ۴۰درصد فروش پول نفت به این صندوق واریز شود که اساسا همانطور که می دانید این صندوق برای حمایت از اقتصاد مردمی و بخش خصوصی تاسیس شده است.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: قرار است طرحی برای صادرات فولاد، روی و مس مازاد تولید در مجلس مورد بحث و بررسی قرار گیرد یعنی ابتدا در اختیار بخش تولید، دانش‌بنیان‌ها و صنایع قرار بگیرد و سپس مازاد صادر شود.

عباسپور گفت: همه این تلاش ها برای حمایت از دانش بنیان ها و حمایت از تولید داخل و صنعت کشور است. مجلس حتی از قبل از سال جدید قانون حمایت از داشن بنیان را نیز تصویب کردیم که باید اجرایی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =