محمد ناظمی هرندی

معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه با بیان این که فولاد مبارکه درصدد بهره‌گیری از بهترین الگوهای کسب و کار دنیاست، گفت: فولاد مبارکه با کمک شرکت‌های زیرمجموعه خود به عنوان یک بازوی مشترک درصدد استفاده از بهترین الگوهای کسب و کار است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمد ناظمی هرندی معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه در کارگاه طراحی مدل کسب‌وکار شرکت‌های گروه فولاد مبارکه اظهار کرد: فولاد مبارکه صنعت مهمی در کشور است و با نگاهی به گذشته آن متوجه می‌شویم که این شرکت با حمایت‌های زیادی در زمان جنگ و پس از آن، به این خاطر ساخته شد که علاوه بر تولید ورق‌های فولادی و ایجاد ارزش افزوده در این راستا، به مأموریتی مهم‌تر یعنی توسعه کشور بپردازد.

وی افزود: روزی فولاد مبارکه قرار بود ۲ میلیون تن فولاد تولید کند ولی امروز حدود ۱۰ میلیون تن از محصولات مختلف را تولید می‌کند و به گروهی تبدیل شده که مجموعه‌ای از شرکت‌های متنوع را زیرمجموعه خود دارد و به همین خاطر با توجه به شرایط امروز جهان، اداره آن نیز با گذشته متفاوت است.

معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه برای ایجاد زنجیره کامل فولاد از بهترین سخت‌افزارها و نرم‌افزارها تشکیل شده و سرمایه‌های انسانی ماهری را تربیت کرده است؛ علاوه بر این مزیت‌های رقابتی در تأمین انرژی، مواد اولیه، بازار و.... وجود داشته که به همین خاطر نیروهایی کارآمد به پیشرفت سریع‌تر آن کمک کرده‌اند.

وی اذعان داشت: برخی از مزیت‌ها کم‌رنگ‌تر از قبل شده، برخی از بین رفته و برخی نیز به‌زودی از بین می‌روند چرا که به طور مثال مزیت مربوط به مواد اولیه دچار تغییر شده، تعداد رقبا در قسمت تولید زیاد شده و نیروهای انسانی نیز در بسیاری از شرکت‌ها در حال رشد کمی و کیفی هستند؛ علاوه بر این، نگرش‌های نوآورانه نیز در همه دنیا در حال پیشرفت است و به صورت یکسانی در دسترس همه قرار دارد.

ناظمی ادامه داد: یکی از مزیت‌هایی که امروز در اختیار داریم و باید از آن استفاده کنیم، شرکت‌های زیرمجموعه فعالی هستند که می‌توان از ظرفیت آن‌ها بهره‌برداری بیشتری داشت تا در جهت پیشرفت اهداف گروه فولاد مبارکه حرکت سریع‌تری داشته باشیم.

وی در پایان اضافه کرد: باید از مجموعه این شرکت‌ها به عنوان یک بازوی مشترک استفاده کنیم که برای تحقق این کار مهم در حال استفاده از بهترین الگوهای دنیا هستیم تا مدل کسب و کار مجموعه‌ها را در تصویری بسیار ساده با اجزای تعریف‌شده‌ای استخراج کنیم.

لازم به ذکر است، کارگاه طراحی مدل کسب‌وکار شرکت‌های گروه فولاد مبارکه با حضور مدیران عامل و جمعی از مدیران شرکت‌های گروه فولاد مبارکه در روزهای ۱۱ و ۱۲ خردادماه طی ۲ روز متوالی برگزار می‌شود که هدف از برگزاری این کارگاه، طراحی مدل کسب وکار شرکت‌های فولاد مبارکه براساس به‌روزترین مدل‌های کسب و کارهای دنیاست که در این بین، مدیران شرکت‌های زیر مجموعه گروه فولاد مبارکه به ارائه نظرات خود و همفکری با یکدیگر می‌پردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =