لاله ملک نیا

مدیرکل کانون‌های دانشگاه، صنعت و جامعه در پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فولاد مبارکه یکی از پیشروترین مجموعه صنعتی مرتبط با دانشگاه محسوب می شود که ارتباط بسیار خوبی با دانشگاه آزاد اصفهان دارد و انتظار می رود همکاری دو طرف تداوم داشته باشد.

لاله ملک‌نیا در حاشیه رویداد "عصر امید" در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: وقتی فولاد مبارکه در حوزه ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان حرکت می‌کند، بسیاری از مجموعه‌های دیگر نیز به دنبال این صنعت بزرگ گام برمی‌دارند و در واقع اعتمادسازی فولاد مبارکه بسیار ارزشمند است.

وی افزود: حرکت فولاد مبارکه در مسیر ارتباط با دانشگاه‌ها، به‌منزله چراغ سبزی برای دیگر صنایع کشور محسوب می‌شود و این امر در ارتقای کیفیت فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی نقش مؤثری خواهد داشت.

مدیرکل کانون‌های دانشگاه، صنعت و جامعه در پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: طبق برآوردهای صورت‌گرفته، پیش‌بینی شده بود که برگزاری رویداد "عصر امید" به میزان ۱۰ درصد در حوزه ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت‌های دانش‌بنیان نقش داشته باشد، اما با توجه به بسترسازی‌های انجام‌شده، خوشبختانه حدود ۷۰ درصد از لحاظ بسترسازی، شبیه‌سازی، ارتباط بین اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان محقق شد.

وی اذعان داشت: امروز دانشگاه به این باور رسیده که چنانچه دانش به درد صنعت نخورد، نمی‌تواند راهگشای مسائل و مشکلات کشور باشد و از سوی دیگر صنعت نیز آگاهی لازم را به دست آورد که نیازهای خود را در ارتباط با دانشگاه می‌تواند در بستر تحقیق و پژوهش بازیابد.

این مقام مسئول دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: امروز این باور جایگاه خود را پیدا کرده که آموزش نمی‌تواند کارآمد باشد و در اقتصاد کشور چرخی را بگرداند، مگر این که در مسیر تکنولوژی روز دنیا که حاصل دانش دانشگاه‌هاست، حرکت کند.

وی در پایان یادآور شد: رویداد "عصر امید" بستر ارائه هزار ایده، هزار شرکت فناور و خلاق و هزار زیرساخت دانشگاهی را فراهم ساخته تا امکان جذب بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه را فراهم سازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =