شرکت صنایع نسوز توکا

مدیرعامل شرکت صنایع نسوز توکا از تولید دو محصول استراتژیک در این شرکت خبر داد.

محمد جواد کریمی مدیرعامل شرکت صنایع نسوز توکا در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: محصولاتی که شرکت صنایع نسوز توکا تولید و به شرکت‌های فولادی ارائه می‌کند، باعث افزایش تولید این شرکت‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه توسعه قراردادهای برد-برد تامین و اجرای نسوز در فولادسازی از اهداف بلند شرکت توکا نسوز است، گفت: در این مسیر چالش‌های متعددی وجود دارد. یکی از مهم‌ترین چالش‌های تولیدی تامین مواد اولیه است. مواد اولیه نسوز بیشتر خارجی است و بنابراین باید به کشور وارد شود. به همین دلیل تغییرات نرخ ارز یکی دیگر از چالش‌های بزرگ صنعت نسوز در کشور است که به طور مستقیم بر قیمت تمام شده محصولات اثر می‌گذارد.

مدیرعامل شرکت صنایع نسوز توکا خاطرنشان کرد: گرفتن اعتبار برای واردات مواد اولیه نیز جزو دیگر مشکلات این صنعت است. البته در دو سال اخیر وضعیت ارز نیمایی بهتر از گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه مواد اولیه این شرکت با ارز نیمایی وارد می‌شود، اظهار کرد: تامین ارز مورد نیاز برای واردات توسط بانک مرکزی، یکی از کمک‌های بزرگ به فعالان این حوزه به شمار می‌رود.

کریمی گفت: صنعت نسوز یک صنعت دانش بنیان محسوب می‌شود و متخصصان فعال در این حوزه همواره در تلاشند تا عمر محصولات نسوز را افزایش دهند.

وی بیان کرد: در شرکت توکا نسوز دو محصول استراتژیک به روش‌های دانش‌بنیان تولید و در شرکت‌های فولادسازی به کار گرفته شده است. یکی از آن‌ها جرم خشک روکش تاندیش است که قبلا به صورت «تر» استفاده می‌شد اما اکنون به صورت خشک استفاده می‌شود که باعث افزایش رضایت مشتریان شده است.

مدیرعامل شرکت صنایع نسوز توکا ادامه داد: محصول دوم هم سقف کوره‌های فولاد است که پیشتر با موادی تولید می‌شد که ممکن بود برای محیط زیست خطرآفرین باشد اما الان این مواد اولیه خطرزا حذف و عمر این محصولات افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، شرکت صنایع نسوز توکا شرکت سهامی عام است که با تولید محصولات نسوز به شرکت‌های فولادی خدمات ارائه می‌دهد. محصولات این شرکت به افزایش تولید فولاد در کشور کمک شایانی می‌کند از همین حیث نقش آن در حمایت از تولید در صنایع فولاد کلیدی است.

شرکت صنایع نسوز توکا در مجموع سالانه ۳۲ هزار تن انواع محصولات نسوز در کشور تولید می‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =