نمای کلی فولاد مبارکه

مدیر یک شرکت دانش‌بنیان گفت: امروز صنعت فولاد کشور با حضور در بازارهای جهانی توانمندی خود را به منصه ظهور رسانده و در این مسیر، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان سبب شد تا شکست تحریم‌ها کلید بخورد.

احسان صادقی‌نژاد در حاشیه رویداد "عصر امید" در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: حضور شرکت‌های فولادسازی ازجمله فولاد مبارکه در این رویداد، به‌منزله وجود پشتوانه‌ای برای همکاری با شرکت‌های استارتاپی و دانش‌بنیان محسوب می‌شود.

وی افزود: امروز فولاد مبارکه در این صنعت حرف اول را می‌زند و فرصت تحریم‌ها این امکان را می‌دهد تا فولادسازان کشور بیشتر به ساخت داخل رجوع داشته باشند.

مدیر شرکت دانش‌بنیان گفت: براساس آمارهای موجود، کشورمان یکی از ۱۰ فولادساز برتر دنیا به حساب می‌آید، حال اگر این توانمندی با تکیه بر شرکت‌های دانش‌بنیان شکل بگیرد و داخلی‌سازی حرف اصلی را داشته باشد، بیش از پیش قابلیت کشور در این بخش خودنمایی خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور عمری بیش از یک دهه دارد و هنوز در مقدمه این مسیر دشوار قرار داریم؛ در حال حاضر دست‌یابی به افق‌های دوردست از اندیشه‌های شرکت‌های دانش‌بنیان است اما با ضعف توانایی مالی این شرکت‌ها، رسیدن به اهداف، دشوار و دست‌نیافتنی به نظر می‌رسد، بنابراین صندوق‌های حمایتی در این بخش نقش کلیدی خواهند داشت.

به گفته این مدیر جوان، فولاد مبارکه نزدیک به ۴ دهه از عمر فعالیت خود از زمان ساخت تاکنون را پشت سرگذارده، تجربیات زیادی از مرحله ساخت تا بهره‌برداری دارد، اکنون این بستر تبادل اطلاعات مهیاست اما باید شرکت‌های دانش‌بنیان را باور کرد.

وی خواستار ارتباطات فولادسازان با شرکت‌های دانش‌بنیان شد و طرح خواسته‌ها و نیازهایشان، به منظور تامین و پاسخگویی به آن‌ها از سوی شرکت‌های داخلی شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =