آهن اسفنجی

افتخارآفرینان مجتمع فولاد سبای فولاد مبارکه در اردیبهشت‌ماه موفق شدند با تولید ۱۳۴ هزار و ۵۰۰ تن آهن اسفنجی، رکورد تولید ماهیانه را به ثبت برسانند و رکورد قبلی تولید ماهیانه این محصول به میزان ۱۳۳ هزار و ۶۹ تن که در فروردین‌ماه ۱۴۰۱ محقق شده بود را ارتقا دهند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، افتخارآفرینان مجتمع فولاد سبای فولاد مبارکه در اردیبهشت‌ماه موفق شدند با تولید ۱۳۴ هزار و ۵۰۰ تن آهن اسفنجی، رکورد تولید ماهیانه را به ثبت برسانند و رکورد قبلی تولید ماهیانه این محصول به میزان ۱۳۳ هزار و ۶۹ تن که در فروردین‌ماه ۱۴۰۱ محقق شده بود را ارتقا دهند.

فرهاد رجبی رئیس آهن‌سازی مجتمع فولاد سبا ضمن ابراز خرسندی از تکرار رکورد ماهیانه تولید در سال جدید اظهار کرد: این رکورد در نتیجه کار تیمی منسجم، بهبودهای پیگیرانه، برگزاری جلسات مستمر، افزایش تجربه و ارتقای توان فنی و علمی تمامی کارکنان حاصل شد که در نتیجه آن درصد تولید با حفظ کیفیت افزایش یافت.

وی در ادامه افزود: با تداوم و استمرار در موارد مذکور و بهبود کیفیت گندله مصرفی، قطعا در آینده نیز می‌توانیم نسبت به ماه‌های گذشته موفق‌تر باشیم.

رئیس آهن‌سازی مجتمع فولاد سبا خاطرنشان کرد: تحقق این رکورد ارزشمند را به تمامی کارکنان زحمتکش آهن‌سازی، تیم‌ها و شرکت‌های مرتبط با آن تبریک عرض کرده و امیدواریم در ماه‌ها و سال‌های آتی نیز شاهد تکرار آن باشیم.

اجرای صحیح و به‌موقع استانداردهای تعمیراتی رمز موفقیت مجتمع فولاد سبا

آرش نوروزی کارشناس تولید آهن‌سازی مجتمع فولاد سبا در خصوص ثبت این رکورد ماهیانه گفت: رکورد تولید ماهیانه آهن اسفنجی مجتمع فولاد سبا حاصل کار تیمی و گروهی در واحدهای انباشت و برداشت و احیاء مستقیم است که کنترل دقیق فرایند، اجرای صحیح بازرسی‌ها، اجرای صحیح و به‌موقع استانداردهای تعمیراتی، آنالیز توقفات اضطراری و خرابی‌ها و اجرای اقدامات اصلاحی، برنامه‌ریزی دقیق تعمیرات ماهیانه و مدیریت زمان در آن‌ها از دلایل مهم تحقق آن است.

ریل‌گذاری برای رکوردزنی‌های پی‌درپی تولید

اسماعیل سلیمیان کارشناس فرایند دفتر فنی تولید مجتمع فولاد سبا عنوان کرد: این رکورد نتیجه ریل‌گذاری چندین ساله و رفع یک‌به‌یک عوامل محدودکننده کمیت و کیفیت است؛ این بهبودها در فرایندهای تأمین مواد اولیه، درهم‌آمیختگی مناسب گندله و مطابق برنامه، کاهش نوسانات کیفی آهن اسفنجی تولیدی، آنالیز دقیق مشکلات فرایندی و توقفات اضطراری، کاهش زمان توقفات اضطراری و انجام تعمیرات ماهیانه با کیفیت بالاست.

اهمیت بهبودهای مستمر و برنامه‌ریزی‌های دقیق در تولید

آرش منافی سرپرست تعمیرات آهن‌سازی مجتمع فولاد سبا با اشاره به عوامل تحقق رکوردهای تولید در فولاد سبا اظهار داشت: یکی از عوامل مهم تحقق این رکورد تولید، عملکرد شبانه‌روزی تیم‌های تعمیراتی است که طی بازرسی‌های منظم و نگهداری تجهیزات در شرایط بهینه، آنالیز دقیق توقفات و کاهش زمان‌های توقفات اضطراری و برنامه‌ریزی‌شده در طول سال محقق شد؛ در این مدت، عوامل محدودکننده درصد تولید نیز به‌صورت جزءبه‌جزء، کشف و در راستای رفع آن‌ها با گروه‌های مختلف، جلسات منظمی برگزار شد که باعث افزایش اطمینان نسب به عملکرد تجهیزات و تداوم درصد بالای تولید شد.

وی از آمادگی کارکنان مجتمع فولاد سبا برای افزایش تولید با حداکثر استفاده از ظرفیت موجود خبر داد و گفت: امیدواریم با بهبودهای مستمر و برنامه‌ریزی دقیق و منظم شاهد تکرار این رکوردها در آینده باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =