گفتگو با بنیان گذار فولاد مبارکه اصفهان

پژوهشگر حوزه اجتماعی گفت: بنگاه‌های بزرگ اقتصادی با تحقق مسئولیت‌های اجتماعی خود تامین کننده امنیت جوامع محلی هستند.

سید احمد هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به لزوم توجه شرکت‌ها به مسئولیت اجتماعی در شرایط فعلی جامعه اظهار داشت: شرکت‌ها باید بپذیرند که مسئولیت اجتماعی آنها نسبت به جامعه و عامه مردم فراتر از ارائه خدمت و تهیه کالا است.

وی با بیان اینکه شرکت‌ها باید این مسئولیت را حس کنند و باور داشته باشند که مشکلات جامعه بخشی از مشکلات آنان به شمار می‌آید، افزود: از این رو بنگاه‌های اقتصادی باید نسبت به حل و فصل آنها همت گمارند و بخشی از امکانات مالی و انسانی خود را در این راه به کار گیرند.

پژوهشگر حوزه اجتماعی با تاکید بر اینکه شرکت‌ها اگر به اهداف اجتماعی خود حرمت نگمارند آلودگی محیط، فقر، بیماری، تبعیض و نابسامانی محیط را به همراه خواهند داشت، ادامه داد: چنانچه بنگاه‌های اقتصادی به محیط و شهروندان پیرامون خود توجه نداشته باشند، مشکلات موجود در ادامه راه گریبان خودشان را خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: برای مثال چنانچه بنگاه‌های اقتصادی از ظرفیت‌های استخدامی خود افراد محلی را در اولویت قرار ندهند و از افراد غیر بومی استفاده کنند واکنش‌های اجتماعی را خواهند دید، اضافه کرد: در این شرایط افراد محلی حس تعلقی به این صنعت نداشته و همواره خواستار عدم فعالیت این صنعت خواهند شد.

کاهش آسیب‌های اجتماعی جوامع محلی با تحقق مسئولیت اجتماعی صنایع

هاشمی با تاکید بر اینکه صنایع می‌توانند با تحقق مسئولیت اجتماعی خود نسبت به کاهش آسیب‌های اجتماعی در جوامع محلی تاثیر بسزایی داشته باشند، گفت: استخدام افراد، کمک به افراد نیازمند در جوامع نزدیکی صنایع، ارتقای سطح ارائه خدمات به شهروندان جوامع محلی با همکاری با نهادهای خدماتی و ... می تواند در این زمینه تاثیر بسزایی داشته باشد و به گونه‌ای باید گفت که در این شرایط صنایع می‌توانند مراقب و تامین کننده امنیت برای جوامع محلی نیز باشند.

وی اضافه کرد: باید توجه داشت که حضور بنگاه‌های بزرگ اقتصادی در جوامع محلی منجر به توسعه خواهد شد همانطور که در بسیاری از نقاط کشور شاهد این امر هستیم، در اصفهان شرکت‌هایی مانند فولاد مبارکه منجر به توسعه محلی و ارتقای سطح کیفی خدمات به شهروندان مبارکه شده است.

این پژوهشگر حوزه اجتماعی افزود: از سوی دیگر چنانچه شاخص‌های آسیب‌های اجتماعی در اطراف بنگاه‌های اقتصادی ارزیابی شود شاهد کاهش آسیب‌ها در این مناطق هستیم.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر باید یادآور شد که بنگاه‌های بزرگ اقتصادی به دلیل وجهه و جایگاهی که در سطح بین المللی دارند نسبت به امنیت جانی و روانی کارکنان خود توجه بیشتری دارند و این امر نیز خود نوعی تحقق مسئولیت اجتماعی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =