گردوغبار

سخنگوی کمیسیون شوراها گفت:  بسیاری از محصولات کشاورزی، کندوهای تولید عسل، محصولات باغی، منابع آبی و ... به دلیل فعالیت کانون های گرد و غبار در کشور آسیب دیدند و باید هر چه زودتر این بحران برطرف شود.

روح الله نجابت در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با تاکید بر ضرورت پیگیری معضل ریزگردها در مجلس شورای اسلامی به عنوان مشکلی ملی که همه کشور را درگیر کرده است، اظهار داشت: پدیده ریزگردها به ویژه در ایام تابستان با توجه به گرمای هوا امری پذیرفته نیست و باید هر چه زودتر نسبت به حل این بحران برنامه‌ریزی جدی از سوی همه دستگاه‌های مسئول انجام شود.

وی با بیان اینکه ارزیابی‌ها نشان می‌دهد سوء مدیریت‌ها طی چند دهه گذشته منجر به بروز چنین بحرانی شده است، افزود: روزی فقط استان‌های جنوبی و غربی کشور درگیر پدیده ریزگردها بودند و امروز این پدیده به همه نقاط کشور رسیده است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ادامه داد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کانون خیزش گرد و غبار موجود در کشور داخلی و خارجی است و باید پیگیری‌های لازم با کشورهای همسایه برای حل این بحران انجام شود.

وی بخشی از خیزش گرد و غبار را نیز ناشی از فعالیت کانون‌های گرد و غبار ناشی از بین رفتن پوشش گیاهی به دلایل انسانی و طبیعی دانست و ابراز داشت: در این زمینه باید توجه داشت که برخی تصمیمات نادرست و غیرکارشناسانه منجر به از بین رفتن پوشش گیاهی در کشور و به ویژه استان‌های جنوبی، غربی و مرکزی شده است که منجر به ایجاد گرد و غبار شده است.

نجابت با اشاره به اینکه گرد و غبار منجر به تهدید امنیت غذایی در کشور شده است، افزود: بسیاری از محصولات کشاورزی، کندوهای تولید عسل، محصولات باغی، منابع آبی و ... به دلیل فعالیت کانون های گرد و غبار در کشور آسیب دیدند و باید هر چه زودتر این بحران برطرف شود.

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی نیز در ماموریت ویژه پیگیر حل بحران خیزش گرد و غبار در کشور است چرا که این مهم برای حفظ سلامتی شهروندان، محیط زیست و منابع طبیعی، تاسیسات موجود در کشور و ... امری ضروری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =