لوگو ایریسا

شرکت بین‌المللی مهندسی سیستم‌ها و اتوماسیون ایریسا در مجمع عمومی عادی سالیانه خود برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰، با اتخاذ سیاست تقسیم سود حداقلی ۱۳۷ ریال سود به ازای هر سهم تقسیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ایریسا برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰، روز سه‌شنبه سوم خردادماه با حضور اکثریت سهامداران و اعضای هیئت مدیره برگزار شد.

در ابتدای مجمع اکبر گل بو، مدیرعامل شرکت ایریسا، ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: در یک سال گذشته شرکت ایریسا با مسائل و مشکلات متعددی دست‌وپنجه نرم کرد؛ مشکلاتی که همه کشور با آن درگیر بود. اولین مسئله همه‌گیری کرونا بود که علی‌رغم مشکلاتی نظیر توقف در برخی از پروژه‌ها و بیماری کارکنان، فرصت‌هایی را هم برای شرکت به وجود آورد. وجود تحریم‌ها نیز مشکلات بسیاری را برای فعالیت این شرکت به وجود آورده است.

وی افزود: ایجاد زیرساخت فعالیت کارکنان به صورت دورکاری و نهادینه شدن آن در شرکت از جمله فرصت‌هایی است که به واسطه کرونا برای این شرکت ایجاد شد.

مدیرعامل شرکت بین‌المللی مهندسی سیستم‌ها و اتوماسیون ایریسا گفت: سرمایه ثبتی شرکت ایریسا پس از تصویب افزایش سرمایه شرکت در سال گذشته در مجمع، برابر با ۳۶۸ میلیارد تومان شد. سال ۱۴۰۰ نیز برای این شرکت با ۶۳۳ نیروی انسانی و ۱۳۴۰ پروژه به پایان رسید.

کسب افتخارات متعدد در ۱۴۰۰

گل‌بو با بیان اینکه ایریسا در ۴ حوزه تحول دیجیتال، اتوماسیون صنعتی، شبکه و زیرساخت و سیستم‌های اطلاعاتی فعال است، اظهار کرد: در اثر فعالیت‌های برنامه‌ریزی‌شده و حرفه‌ای در سال‌های گذشته، شرکت ایریسا موفق به کسب افتخارات بسیاری از جمله اخذ و تمدید مجوز دانش‌بنیان، اخذ جایزه جهانی MIKE به عنوان برترین سازمان‌های دانشی نوآور، کسب گواهی‌نامه‌های ایزو ۱۰۰۰۴، ۱۰۰۰۲، ۹۰۰۱، ۱۴۰۰۱ و ۴۵۰۰۱، کسب تندیس برنزین سطح یک زبدگی دیجیتال و حضور در میان ۵۰۰ شرکت برتر اقتصادی کشور بخشی از این افتخارات تنها طی سال گذشته است. این در حالی است که برنامه‌ریزی لازم برای دو گواهی‌نامه جدید ایزو نیز انجام شده است. به علاوه ایریسا تنها شرکتی در سطح کشور است که تمام سطوح اتوماسیون را در اختیار دارد.

وی افزود: در حال حاضر شرکت فولاد مبارکه و فولاد هرمزگان به ترتیب با در اختیار داشتن ۷۵ و ۲۴.۵ درصد از کل سهام، سهامداران عمده ایریسا محسوب می‌شوند.

تغییر نمودار سازمانی ایریسا در راستای افزایش بهره‌وری

مدیرعامل شرکت بین‌المللی مهندسی سیستم‌ها و اتوماسیون ایریسا با اشاره بر لزوم افزایش بهره‌وری در شرکت گفت: در این راستا ساختار سازمانی شرکت پس از تصویب هیئت مدیره تغییر خواهد کرد. بر این اساس برای اولین بار سه شرکت زیرمجموعه ایریسا، در ساختار شرکت قرار می‌گیرند.

گل‌بو درباره وضعیت نیروی انسانی شرکت نیز گفت: سال گذشته ۸۳.۶ درصد کارکنان به عنوان کارکنان عملیاتی و ۱۶.۴ درصد به عنوان کارکنان پشتیبانی و ستادی مشغول به کار می‌باشند. همچنین ۳۵.۹ درصد از کارکنان کمتر از ۳ سال و ۲۳.۴ درصد از کارکنان بین ۵ تا ۹ سال سابقه کاری دارند. از منظر مدرک تحصیلی نیز ۵۵.۶ درصد از کارکنان دارای مدرک مهندسی کامپیوتر و ۱۸.۵ درصد دارای مدرک مهندسی برق و بیشتر فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی هستند.

اشتغالزایی ۱۲۵ نفری ایریسا در ۱۴۰۰

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۲۵ نیروی جدید به ایریسا جذب شد.

تحقق ۱۲۱ درصدی اهداف درآمدی در بخش خدمات

مدیرعامل شرکت بین‌المللی مهندسی سیستم‌ها و اتوماسیون ایریسا ادامه داد: درآمد حاصل از خدمات و تجهیزات طی سال گذشته جهش قابل توجهی داشته است. بر این اساس درآمد شرکت در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال پیش از آن ۹۸ درصد رشد داشته است که این رشد به تفکیک، در بخش خدمات برابر با ۴۲ درصد و در بخش تجهیزات برابر با ۲۷۴ درصد بوده است. با توجه به این آمار ایریسا موفق شد ۹۰ درصد بودجه پیش‌بینی ‌شده در بخش تجهیزات و ۱۲۱ درصد از بودجه پیش‌بینی شده در بخش خدمات را محقق کند.

گل‌بو اضافه کرد: علاوه بر موارد فوق مجموع درآمد این شرکت هم نسبت به برآورد ابتدای سال ۵ درصد بیشتر بوده و تقریباً همه مطالبات سنواتی شرکت نیز وصول شده است.

وی با بیان اینکه فولاد مبارکه مشتری اصلی ایریسا را تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: این شرکت در نظر دارد علاوه بر انجام مأموریت خود برای رفع نیاز فولاد مبارکه ، دامنه مشتریان خود را افزایش دهد و به بازارهای جدید وارد شود.

مدیرعامل شرکت بین‌المللی مهندسی سیستم‌ها و اتوماسیون ایریسا گفت: در راستای بهبود عملکرد شرکت نقشه استراتژیک ایریسا برای افق ۱۴۰۳ تدوین و چشم‌انداز آن تبدیل شدن به مرجع فناوری اطلاعات، ارتباطات و اتوماسیون صنعتی با رویکرد تحول دیجیتال تعیین شد.

گل‌بو درباره بودجه فروش و حاشیه سود ناخالص ۱۴۰۱ نیز اظهار کرد: بر اساس برنامه‌های از پیش تعیین شده پیش‌بینی شده ۶۹ درصد محصولات به شرکت فولاد مبارکه به عنوان شرکت مادر، ۱۸ درصد به شرکت‌های گروه فولاد مبارکه، ۱۱.۵ درصد به شرکت‌های فولادی خارج از گروه فولاد مبارکه و ۱.۵ درصد نیز به سایر صنایع فروخته شود. بر این اساس ۸۲۹ هزار و ۳۰۵ میلیون ریال به عنوان حاشیه سود ناخالص عملکردی پیش‌بینی شده است.

مهم‌ترین چالش‌های سازمانی در ۱۴۰۱

وی درباره مهم‌ترین چالش‌های ایریسا در ۱۴۰۱ نیز اظهار کرد: جذب، حفظ و نگهداشت نیروی انسانی متخصص به عنوان اصلی‌ترین منبع ورودی و توسعه شرکت، بازتعریف مدل کسب‌وکار شرکت با توجه به راهبردهای جدید حاکمیت شرکتی، سرمایه‌گذاری روی محصولات و فناوری‌های نوین و توسعه نوآوری، تعاملات بین‌المللی جهت تأمین تجهیزات و خدمات و همچنین مشکلات انتقال ارز و ضرورت استفاده از ظرفیت‌های فولاد مبارکه، توسعه اکوسیستم کسب‌وکار از طریق حضور در دانشگاه‌های برتر، شناسایی شرکت‌های استارتاپی و سرمایه‌گذاری خطرپذیر در آن‌ها، تبیین ضرورت و الزامات یکپارچگی فناوری اطلاعات و تحول دیجیتال در شرکت‌های گروه و زیرمجموعه‌های آن‌ها از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی ایریسا در سال جاری است.

وضعیت مطلوب صورت‌های مالی ۱۴۰۰

پس از پایان ارائه گزارش اکبر گل‌بو، مدیرعامل شرکت بین‌المللی مهندسی سیستم‌ها و اتوماسیون ایریسا، نماینده حسابرس قانونی شرکت به ارائه گزارش خود از صورت‌های مالی ایریسا پرداخت. وی صورت‌های مالی ایریسا را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: صورت‌های مالی این شرکت در سال منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰، از همه جنبه‌های با اهمیت به نحو مطلوب نشان داده شده است.

تصویب سود ۱۳۷ ریالی به ازای هر سهم

بعد از گزارش حسابرس قانونی صورت‌های مالی شرکت در مجمع تصویب شد. بر اساس تصمیم مجمع عمومی عادی سالیانه ۱۳۷ ریال سود به عنوان سود مصوب هر سهم تصویب شد و با اتخاذ سیاست پرداخت حداقلی سود، ۱۳۷ ریال معادل ۱۰ درصد از سود هر سهم به سهامداران شرکت تخصیص یافت.

پس از استماع گزارش حسابرس قانونی، روزنامه رسمی شرکت کماکان روزنامه «صمت» باقی‌ماند. یحیی پالیزدار، مجید نوک زاده، اکبر گل‌بو، علیرضا قضاوی و محمد جواد وفایی که اعضای هیئت مدیره شرکت را در اواخر سال گذشته تشکیل می‌دادند، همچنان به عنوان اعضای هیئت مدیره در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ به کار ادامه می‌دهند. در این میان یحیی پالیزدار به عنوان رئیس هیئت مدیره و اکبر گل‌بو به عنوان نایب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ایریسا مشغول به فعالیت خواهند بود. شایان ذکر است در این مجمع دکتر مرتضی شبانی، مدیر امور مجامع و ارزیابی شرکت‌های شرکت فولاد مبارکه نیز به عنوان عضو ناظر در جمع هیئت رئیسه مجمع حضور داشت.

بعد از پایان این بخش و انجام همه دستورات جلسه، مجمع عادی سالیانه شرکت بین‌المللی مهندسی سیستم‌ها و اتوماسیون ایریسا به طور رسمی پایان یافت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =