فولاد خراسان

در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری مجتمع فولاد خراسان با دانشگاه فردوسی، پارک علم‌وفناوری خراسان، دانشگاه نیشابور و مرکز فنی‌وحرفه‌ای نیشابور، مرکز ارتباط صنعت با دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان در این مجتمع افتتاح شد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری مجتمع فولاد خراسان با دانشگاه فردوسی، پارک علم‌وفناوری خراسان، دانشگاه نیشابور و مرکز فنی‌وحرفه‌ای نیشابور، مرکز ارتباط صنعت با دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان در این مجتمع افتتاح شد.

مدیر عامل مجتمع فولاد خراسان یکشنبه در این مراسم گفت: فولاد خراسان و صنایع بزرگ‌ کشور دانشگاه‌های علم‌ و عمل هستند و امروز موفقیت‌های فولاد خراسان به خاطر نوع نگاه و تلاش مدیرانش در این حوزه بوده و شرکت‌های دانش‌بنیان منتظر نباشند فقط فولاد خراسان برای ساخت قطعات به آنان پیشنهاد بدهد بلکه خودشان پیشقدم بشوند.

کسری غفوری اظهار کرد: در فولاد خراسان بالغ بر ۲۶هزار قلم‌ خرید وجود دارد که از این میزان یک‌هزار قلم تاکنون نمونه ایرانی آن خریداری نشده و همین بستر بسیار خوبی برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان است تا در کنار بهبود فرآیندها باید این‌ بخش را مورد توجه ویژه قرار دهند و ما از آن استقبال می کنیم و از ایده‌های جدید در حوزه صنایع معدنی و فولاد استقبال می‌کنیم.

وی افزود: از امروز پرسنل فولاد موظف هستند در کنار شما باشند و به این‌ منظور مرکزی برای تسهیل امور در این بخش در مجتمع فولاد خراسان ایجاد شده است که اقدامی نوین است و همراهی علم و دانش عینیت می‌یابد و قرار گرفتن فولاد خراسان در کنار دانشگاهیان که صاحب علم و خرد و دانش هستند فرصت بسیار خوبی است تا در جهت افزایش تولید با بومی سازی، مهندسی معکوس و تحقق شعار دانش‌بنیان گام برداریم و امیدواریم این همکاری گسترش یابد.

غفوری خاطرنشان کرد: با توجه به نام‌گذاری امسال به نام‌ تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین و حضور فولاد خراسان در جبهه مقدم صنعت تلاش کرده‌ایم با وجود همه موانع به عنوان قطب سوم فولاد کشور این شعار محقق شود.

وی با اشاره به اینکه در بخش اشتغال آفرینی فولاد خراسان میزبان پنج هزار نفر به صورت مستقیم است گفت: این‌مجتمع در چارچوب شعار سال بخش دانش‌بنیان را مورد توجه ویژه قرار داده و امروز فولاد با صنایع نفت و پتروشیمی در بخش ارزآوری رقابت می‌کند و تولید ۵۵ تُن فولاد در افق ۱۴۰۴ در دستور کار قرار دارد در حالی که پارسال تولید فولاد کشور به ۳۰میلیون تُن رسید.

وی با اشاره به مشکل کمبود گاز خاطرنشان کرد: پارسال مجتمع فولاد خراسان به عنوان بزرگترین صنعت شرق کشور به دلیل کمبود گاز پنج ماه دچار اُفت در تولید شد و امسال هم از ابتدای خردادماه با اخطار کاهش برق مواجه هستیم و در مردادماه به دلیل قطعی کامل برق باید به تعطیلات تابستانی اجباری برویم که تا شهریور ماه ادامه خواهد داشت و در نیمه دوم سال هم با قطع هم‌زمان برق و گاز مواجه هستیم‌؛همانطور که پارسال این مشکل پنج ماه دامن‌گیر ما شد اما با این‌وجود پرسنل فولاد خراسان همان میزان تولیدی را که تعهد داده بودند محقق کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =