گرد و غبار

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: گردوغبار از کشور عراق وارد کشور می‌شود و منجر به کاهش کیفیت هوا به ویژه در استان‌های غربی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، صادق ضیائیان در جمع خبرنگاران در خصوص آخرزین وضعیت جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در برخی نقاط استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، قزوین، البرز و تهران به‌ویژه در ساعات بعدازظهر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید به صورت موقت پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه وزش گرد و خاک نیز برای اکثر مناطق کشور و به ویژه استان‌های غربی پیش بینی شده است، تصریح کرد:البته باید توجه داشت که شرایط ناپایدار جوی در کشور منجر به ایجاد گرد و غبار در اکثر مناطق نیز خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه از بعدازظهر امروز دوشنبه و طی روز سه‌شنبه شرایط برای شکل گیری توده گرد و خاک بر روی عراق و انتقال آن به کشور مهیا است، افزود: از این رو در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و بتدریج مرکز، سواحل غربی دریای خزر و دامنه‌های البرز گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =