خودرو

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با هدف افزایش نظارت دولت، افزایش منافع مشتریان، تخصیص هدفمند خودروها به کاربران اصلی و کاهش دلال بازی در این حوزه است.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، «منوچهر منطقی» معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: پیش از این شاهد بودیم خودروسازان بزرگ هر ۱۵ روز یک‌بار نسبت به پیش فروش یا فروش فوق العاده خودروهای خود اقدام می‌کردند که التهاب و استرس مشتریان را به دنبال داشت، اما در سامانه فروش یکپارچه زمان ۱۵ روزه را به سه تا چهار ماه در میان تبدیل کرده‌ایم اما به‌جای تعداد محدودی خودرو هر بار بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو در معرض فروش قرار داده خواهد شد.

وی بیان‌داشت: در گذشته گر چه خودروسازان به صورت انبوه تولید می‌کردند اما شاهد بودیم که عرضه به صورت قطره چکانی بود و در این سامانه این مشکل رفع شده است و همه تولیدات آنها باید عرضه شود.

منطقی خاطرنشان کرد: انجام تعهدات خودروسازان بزرگ همزمان با تحویل به موقع، افزایش نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت و محدود شدن دلال‌بازی‌ها که با اجرای طرح مالیات گرفتن از درآمدهای اتفاقی در مجلس تقویت نیز خواهد شد، از جمله دیگر مزایای فروش خودرو در این سامانه است.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت خاطرنشان کرد: با توجه به اطلاعات زیادی که در این شیوه فروش جمع‌آوری می‌شود، می‌توان هدفمند عمل کرد و طرح‌هایی ازجمله جوان‌سازی جمعیت را بهتر به پیش برد.

وی تصریح‌کرد: مقرر شده ۵۰ درصد ظرفیت ثبت‌نام در این سامانه به خانواده‌ها و مادران دارای فرزند دوم تخصیص یابد.

برنامه‌ریزی برای حرکت خودروسازی در مسیر دانش‌بنیان

منطقی افزود: حمل‌ونقل در جهان به سمت دانش‌بنیان شدن رفته است و بر همین اساس، حرکت در مسیر صنعت دانش‌بنیان خودرو در دستور کار ما نیز قرار دارد.

وی، خلق محصول را همان دانش‌بنیان شدن دانست و ادامه داد: صد درصد ارزش‌افزوده با دانش‌بنیان شدن به وجود می‌آید.

راه‌اندازی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با هدف مدرن سازی حمل‌ونقل

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت بابیان اینکه حمل‌ونقل یکپارچه با سیستم‌های مدرن ارتباطی در جهان توسعه‌یافته است، بیان‌داشت: راه‌اندازی سامانه جامع یکپارچه تخصیص و فروش خودرو برای متمرکز سازی تخصیص خودرو و یکپارچه‌سازی در دستور کار قرارگرفته است.

پرداختن به تقاضای مشتری در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو

منطقی با اشاره به این‌که در این سامانه بر مبنای خواسته‌های مشتری تخصیص خودرو انجام می‌شود، گفت: در سیستم‌های دانش‌بنیان جهان نیز تولید سفارشی و بر اساس تقاضای مشتری است و به همین سبب پرداختن به تقاضای مشتری در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو دنبال می‌شود.

وی بابیان این‌که سند جامع حمل‌ونقل هوشمند در کشورهای پیشرفته دنیا تدوین‌شده است، تأکید کرد: در این سند بهره‌وری ناوگان حمل‌ونقل با هوشمند سازی و متناسب با تغییرات محیطی بالا رفته است، همه تجارب گذشته جمع‌آوری و رفتارها را در مقایسه با محیط به‌دست آورده‌اند.

سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به دستور وزارت صمت و زیر نظارت تحت نظارت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان براساس اجرای بند ۵ از دستورات ابلاغی رئیس‌جمهوری در خصوص چگونگی عرضه خودرو برای ایجاد شفافیت و افزایش رضایتمندی مردم، سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از امروز کار خود را آغاز کرد.

در همین راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه‌ای تاکید کرده بود که فروش خودروها به «سامانه فروش یکپارچه» منتقل می‌شود و حذف قرعه‌کشی خودرو باقوت در دستور کار وزارت صمت است. از آن‌جا که حذف قرعه‌کشی فروش خودرو تا نهایی شدن تکمیل اصلاح ساختار، چند ماه زمان خواهد برد و با توجه ویژه وزیر صمت به حفظ حقوق مصرف‌کنندگان در دوره گذار، مقرر شد در همین مدت محدود نیز روند قرعه‌کشی خودرو اصلاح‌شده و شفاف‌تر و عادلانه‌تر شود، تا از دلالی و سوداگری یک عده خاص جلوگیری شده و خودروهای تولیدی به‌دست خریداران واقعی برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =