• ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶
  • کد خبر: 24894
  • readingTime: ۱ دقیقه
تیم ملی بسکتبال

فدراسیون بسکتبال ایران با سرمربی جدید تیم ملی و یک مربی خارجی برای حضور در کادر فنی به توافق رسید.

به گزارش خبرنگار ایراسین، جواد داوری رئیس فدراسیون بسکتبال سعید ارمغانی را به عنوان سرمربی تیم ملی بسکتبال انتخاب و معرفی کرد. براین اساس آتشی و کسایی‌پور در کنار زلاتکو جوانوویچ نیز به عنوان کادر فنی معرفی شدند.

پیش از این مصطفی هاشمی هدایت تیم ملی ایران را بر عهده داشت که پس از کسب نتایج ضعیف در پنجره نخست انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳، بحث برکناری او مطرح شد.

سعید ارمغانی سابقه بازی برای واشاش مجارستان را دارد و برای سال‌های طولانی در این کشور مشغول بازی و مربیگیری بوده است. ارمغانی در سال ۱۳۸۰ و در دوره ریاست علی غضنفری در فدراسیون بسکتبال، سرمربی تیم ملی بسکتبال شد اما شکست تیم‌ ملی در بازی‌های غرب آسیا و به ریاست رسیدن محمود مشحون در فدراسیون به کار ارمغانی خاتمه داد.

ارمغانی طی سال‌های بعد با بسکتبال ایران مراوده داشت از جمله سرمربیگری تیم ذوب آهن اصفهان. وی به عنوان مشاور فنی محسن صادق‌زاده سرمربی تیم فولاد ماهان اصفهان، همراه این تیم در بسکتبال باشگاههای آسیا در سال ۲۰۱۳ به عنوان قهرمانی دست یافت. در سال‌های اخیر ارمغانی مشغول کارهای آکادمیک در بسکتبال مجارستان بوده است.

ارمغانی در گفت‌وگو با رسانه‌ها درباره این شایعات گفته است:  هنوز چیزی قطعی نیست. با جواد داوری از زمانی که بازیکن بود ارتباط دارم و همیشه با هم صحبت می‌کنیم».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =