معدن

 در راستای طرح‌های توسعه در معادن شهید نیلچیان، شرکت استقلال سپاهان از شرکت‌های گروه سرمایه گذاری توکافولاد، اقدام به عملیات آماده‌سازی کارگاه‌های استخراجی در معادن شهید نیلچیان به منظور دسترسی به مواد معدنی با کیفیت از سال گذشته تاکنون نمود.

به گزارش ایراسین، در راستای طرح‌های توسعه در معادن شهید نیلچیان ، شرکت استقلال سپاهان از شرکت‌های گروه سرمایه گذاری توکافولاد، اقدام به عملیات آماده‌سازی کارگاه‌های استخراجی در معادن شهید نیلچیان به منظور دسترسی به مواد معدنی با کیفیت از سال گذشته تاکنون نمود.

رستمی، سرپرست معادن خاک نسوز اظهار کرد: مواد استخراج شده از معدن شهید نیلچیان شامل دو نوع خاک نسوز بنام‌های آرژیلیت و بوکسیت با عیار ۵۰ تا ۷۵ درصد است که در ایران و خاورمیانه از نظر عیار و حجم ذخیره بی‌نظیر است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از ۸۰۰ متر عملیات آماده سازی و احداث تونل انجام شده است که این حجم از آماده سازی از سال ۱۳۴۸تاکنون بی‌سابقه بوده است.

رستمی خاطر نشان کرد: بر اساس گمانه‌زنی‌ها و مطالعات کارشناسان ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تن انواع خاک نسوز تا عمق ۵۵۰ متری زمین در این معدن وجود دارد که با توسعه معدن در بخش لایه معدنی در منطقه باجگیران،دوپلان و سبزه کوه، میزان تولید مواد معدنی سالیانه به ۲۵ هزار تن افزایش می‌یابد؛ این معدن هم‌اکنون زمینه اشتغال مستقیم ۱۰۰ نفر را فراهم کرده است.

وی در پایان اشاره گفت: که در بخش یال جنوبی معدن شهید نیلچیان از سال ۱۳۴۸ هیچ گونه کار اکتشافی صورت نگرفته بود که با تشکیل کمیته فنی قوی و مطالعات اکتشافی و زمین شناسی، عملیات استخراج در این بخش با نام معدن سبزه کوه شروع به فعالیت نمود. که زمینه اشتغال ۲۰ نفر را فراهم نموده است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =