محمد مکملی

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی متالورژی و مواد دانشگاه تهران در میزگرد تخصصی "بررسی طرح جامع استراتژی توسعه صنعتی؛ تحول دیجیتال، تدوین، اجرا و پیاده‌سازی" گفت: کاهش مصرف انرژی سه روش  مستقیم، غیرمستقیم و نوآوری وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمد مکملی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی متالورژی و مواد دانشگاه تهران در میزگرد تخصصی "بررسی طرح جامع استراتژی توسعه صنعتی؛ تحول دیجیتال، تدوین، اجرا و پیاده‌سازی" که در حاشیه دوازدهمین همایش و نمایشگاه «چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ آهن ایران با نگاهی به بازار» برگزار گردید، اظهار کرد: کاهش مصرف انرژی سه روش مستقیم، غیرمستقیم و نوآوری وجود دارد.

وی افزود: روش مستقیم شامل استفاده از قراضه، استفاده بهتر از منابع موجود و تکنولوژی‌های کم‌کربن است و در مقابل روش غیر مستقیم شامل استفاده از فولادهای با مقاومت بالا و فلزات و کامپوزیت‌های جایگزین می‌باشد.

محمد مکملی تاکید کرد: ۷۱ درصد تولید جهانی آهن خام در سال ۲۰۲۰ به روش حمله بلند صورت گرفته است و پتانسیل این روش در کاهش انتشار دی اکسید کربن بسیار محدود است.

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی متالورژی و مواد دانشگاه تهران عمر مفید کوره بلند در جهان حدود ۴۰ سال و به طور متوسط حدود ۱۳ سال اعلام کرد و خاطرنشان کرد: رژیم حرارتی کوره بلند را نمی‌توان به هم زد چرا که واکنش‌هایی که باید اتفاق نمی‌افتد.

مکملی در پایان گفت: روش احیا مستقیم نزدیک به ۲۴ درصد از تولید فولاد خام جهان را تشکیل می‌هد و ۵۹ درصد آن در آمریکای شمالی و ۴۱ درصد آن در اروپا تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، دوازدهمین همایش و نمایشگاه «چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران با نگاهی به بازار» از صبح روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در هتل المپیک تهران آغاز شد و تا ۲۱ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =