محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران

رئیس خانه معدن ایران در دوازدهمین همایش و نمایشگاه «چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ آهن ایران» گفت: ما با وضع عوارض پلکانی بر صادرات آسیب دیدیم اما هیچ کس نتوانست آن را توجیه کند. صنعت فولاد یک صنعت استراتژیک است که همه ما در کنار هم آن را پیش می‌بریم.

محمدرضا بهرامن در اولین میزگرد تخصصی دوازدهمین همایش و نمایشگاه «چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ آهن ایران با نگاهی به بازار» با عنوان « بررسی چالش‌ها و فرصت‌های صنعت فولاد در ۱۴۰۱» اظهار کرد: باید همه ما دقت کنیم که ما با وضع عوارض پلکانی بر صادرات آسیب دیدیم اما هیچ کس نتوانست آن را توجیه کند.

بهرامن همچنین گفت: اگر در بخش فولاد متولی داشته باشیم، در حال حاضر عوارض صادراتی با این شرایط اعمال نمی‌شد. از شرایط پیرامون همچون جنگ اوکراین و روسیه باید استفاده کرده در غیر اینصورت فرصت‌سوزی کرده‌ایم.

وی افزود: اکنون برای قیمت تمام شده فولاد دارای مزیت هستیم؛ چرا که هم مواد معدنی و هم انرژی در کشور وجود دارد. اما اگر از این مزیت درست استفاده ‌نکنیم به دلیل سوءمدیریت است و این عامل در نهایت منجر به تصمیمات نادرست و اعمال وضع عوارض صادراتی می‌شود.

وی افزود: اما اتفاق دیگری در تصویب بودجه ۱۴۰۱ افتاده است که گویا کسی متوجه آن نشد. در آنجا تاکید شده باید مجددا بررسی شود که حقوق دولتی که بخش صنعت و معدن می دهند کم است‌ و گویا باید بیشتر شود.

رئیس خانه معدن ایران گفت: در فولاد اصلا بحث خصوصی و دولتی نیست. این یک صنعت استراتژیک است که همه ما در کنار هم آن را پیش می‌بریم.

به گزارش خبرنگار ایراسین، دوازدهمین همایش و نمایشگاه «چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران با نگاهی به بازار» از صبح روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در هتل المپیک تهران آغاز شد و تا ۲۱ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =