• ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
  • کد خبر: 24501
  • readingTime: ۱ دقیقه
محصولات خوراکی مواد غذایی

در پایان دولت دوازدهم ۵۰ قلم کالای خوراکی پرمصرف خانوارها به طور متوسط ۶۲ درصد گران شده بود در حالی که در دولت سیزدهم این نرخ به ۴۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، بر اساس گزارش مرکز آمار در ۱۲ ماه منتهی به تیر ۱۴۰۰ که ماه پایانی عملکرد دولت دوازدهم محسوب می‌شود، قیمت ۵۰ قلم کالای خوراکی پرمصرف به طور میانگین ۶۲ درصد افزایش یافت. این در حالی است که طبق آخرین آمار، در ۱۲ ماه منتهی به اسفند ۱۴۰۰ قیمت ۵۰ قلم کالای خوراکی پرمصرف به طور میانگین ۴۲ درصد رشد کرده است که بیانگر کاهش ۲۰واحد درصدی گرانی ارزاق عمومی در دولت سیزدهم است.

با این حال، جریان رسانه‌ای منتقد دولت سیزدهم به گونه‌ای نسبت به گرانی‌ها در این دولت برخورد می‌کند گویی دولت دوازدهم کشور را با تورم صفر یا منفی به آیت‌الله رئیسی تحویل داده بود و در این دولت، تورم و گرانی گریبان مردم را گرفته است.

لازم به یادآوری است که نرخ تورم در پایان دولت دوازدهم به حدود ۵۹ درصد رسید که بالاترین نرخ تورم در ۸۰ سال اخیر است. نرخ تورم تا پایان اسفند گذشته نسبت به انتهای دولت دوازدهم بیش از ۱۳ درصد کاهش یافته است. با این حال، اثرات چاپ پول بی‌رویه و بی‌انضباطی مالی و پولی دولت دوازدهم همچنان گریبانگیر اقتصاد ایران است و دولت سیزدهم به تدریج در حال کاستن از فشار تورمی است.

کاهش ۲۰ واحد درصدی تورم  ۵۰ ماده خوراکی پرمصرف نسبت به پایان دولت قبل

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =