• ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
  • کد خبر: 24367
  • readingTime: ۲ دقیقه
سپاهان پاختاکور

سجاد شهباززاده با به ثمر رساندن دو گل یکی از مهم‌ترین پیروزی‌های سپاهان را رقم زد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان در بازی پنجم خود در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ و در بازی مرگ و زندگی به مصاف پاختاکور ازبکستان رفت. شرایط جدول به گونه‌ای بود که تساوی حکم مرگ هر دو تیم را امضا می‌کرد و هر دو طرف بازی برای زنده نگه داشتن شانس صعود به مرحله بعد رقابت‌ها نیاز به پیروزی در این بازی داشتند.

سپاهانی‌ها که به دلیل نتایج سینوسی در لیگ و در این رقابت‌ها فشار زیادی را تحمل می‌کنند، در نیمه اول علی‌رغم خلق چند موقعیت بازی به دل نشینی را به نمایش نگذاشتند تا این نیمه با تساوی بدون گل به پایان برسد.

در بازی رفت نیز نیمه اول با برتری یک گله پاختاکور به پایان رسید، اما محرم و شاگردانش در نیمه دوم توانستند ورق بازی را برگردانند و با زدن سه گل به پیروزی برسند. اما آغاز نیمه دوم با افت وحشتناک سپاهان همراه بود، آنها در دقایق ابتدایی این نیمه یک نمایش بسیار ضعیف داشتند و قافیه را به حریف ازبک باختند.

در همین زمان بود که نویدکیا جادوی خود را رو کرد، او سه تعویض داشت، ابتدا سروش رفیعی و میلاد جهانی به بازی آمدند و با چند دقیقه فاصله سجاد شهباززاده و رضا میرزایی به میدان وارد شدند.

دقیقه ۷۶ اولین جرقه زده شد، میلاد جهانی ارسال کرد، شهباززاده با یک ضربه غیر قابل مهار حریف را به زانو درآورد و پس از آن با یک فریاد خوشحالی خود را به رخ کشید. فریادی که در آن رگ‌های این مهاجم بیرون زد و گویی باری از روی شانه‌های او برداشته شد.

فریادِ سجاد + عکس

اما این پایان ماجرا نبود، دفاع آشفته سپاهان به خصوص در جناح راست بار دیگر کار دست این تیم داد و همانند بازی‌های قبلی حریف توانست از این تعلل استفاده و تنها سه دقیقه پس از فریادِ سجاد گل تساوی را به ثمر برساند.

حالا زمان به ۸۰ رسیده، اما همه چیز بار دیگر از اول آغاز می‌شود، ۱۰ دقیقه سرنوشت‌ساز برای حکم مرگ و زندگی در مهم‌ترین رقابت باشگاهی آسیا. در این دقایق دو تیم خوب بازی می‌کنند و با حملات زیاد موقعیت‌هایی دارند، سپاهان نیز از چپ و راست خوب نفوذ می‌کند، اما یک لحظه تن ایران می‌لرزد، ضربه سهمگین عزیزبک به تیر افقی دروازه رشید برخورد کرد و توپ برگشتی را مظاهری جمع می‌کند.

رشید با یک پاس بلند توپ را به میانه میدان می‌فرسد، در آنجا نیز هافبک‌ها توپ را به رضا میرزایی در جناح راست می‌سپارند و وینگر تیزپا سپاهان یک سانتر دقیق در محوطه شش قدم برای سجاد انجام می‌دهد. سجاد نیز معجزه خود را تکمیل می‌کند؛ درست همینجاست که فریاد دوم سجاد شهباززاده هم به وقوع می‌پیوندد. فریادی که بر خلاف فریاد اول، با خنده توامان است و از ته دل برمی‌خیزد.

فریادِ سجاد + عکس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =