صندوق بین‌المللی پول

صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش چشم انداز اقتصادی جهان، رشد اقتصادی ایران در سال گذشته میلادی را ۴ درصد اعلام و پیش‌بینی کرد که امسال این رقم به ۳ درصد برسد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایبِنا، جدیدترین گزارش چشم‌انداز اقتصادی جهان صندوق بین‌المللی پول، رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۱ را تصحیح و ۴ درصد اعلام کرد. این نهاد بین‌المللی، رشد اقتصادی ایران در سال گذشته میلادی را در گزارش پیشین خود ۲.۵ درصد اعلام کرده بود.

بنا بر این گزارش، نرخ رشد اقتصادی در سال پیش رو (۲۰۲۲) نیز ۳ درصد پیش بینی شده است. صندوق در گزارش‌های پیشین خود، نرخ رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۰ را ۳.۴ و در سال ۲۰۱۹ برابر با منفی ۶.۸ و در سال ۲۰۱۸ برابر با منفی ۶ اعلام کرده بود.

پیش‌بینی از تداوم روند کاهش نرخ تورم در ایران

روند کاهشی نرخ تورم

همچنین نرخ تورم ایران در سال ۲۰۲۱ (سال گذشته میلادی) برابر با ۴۰.۱ درصد اعلام و پیش‌بینی شده است، این رقم در سال ۲۰۲۲ (سال جاری) به ۳۲.۳ درصد کاهش یابد.

بنا بر اعلام این گزارش، نرخ تورم ایران در سال ۲۰۲۳ به روند کاهشی خود ادامه می‌دهد و به ۲۷.۵ درصد خواهد رسید. بر اساس گزارش‌های پیشین صندوق، نرخ تورم ایران در سال ۲۰۲۰ نیز ۳۶.۴ درصد بوده است.

افزایش نرخ تراز تجاری در سال ۲۰۲۲

همچنین تراز حساب جاری ایران در سال ۲۰۲۱ به ۲ درصد رسیده است که در سال جاری به ۳.۵ درصد افزایش می‌یابد و در سال بعد دوباره کاهشی شده و به ۲ درصد خواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =