• ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
  • کد خبر: 24199
  • readingTime: ۱ دقیقه
بازی مصر و سنگال

مسوولان فدراسیون فوتبال مصر مدعی شدند به اسناد جدیدی دست پیدا کردند که حکایت از یک طرح ساماندهی در ورزشگاه سنگال علیه شاگردان کی‌روش داشت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم فوتبال مصر در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی به مصاف سنگال رفت، بازی این دو تیم در مصر با نتیجه یک بر صفر به سود شاگردان کارلوس کیروش به پایان رسید و در سنگال نیز در ۱۲۰ سنگالی‌ها یک بر صفر برنده بودند تا کار به ضربات پنالتی بکشد. در ضربات پنالتی یاران سادیو مانه توانستند یاران محمد صلاح را شکست دهند و به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کنند.

اما این بازی حواشی بسیار زیادی نیز داشت که یکی از آن‌ها استفاده تماشاگران سنگالی از لیزر بود، صدها لیزر در دستان تماشاگران کار را برای بازیکنان مصری سخت کرده بود به شکلی که در ضربات پنالتی و در تمام طول بازی این لیزرها در چشمان بازیکنان مصر قرار داشت.

در پی این اتفاقات فدراسیون فوتبال مصر شکایتی علیه فدراسیون فوتبال سنگال به فیفا برد و خواستار تکرار این بازی شد. از این روی قرار است ۲۱ آوریل (اول اردیبهشت) پرونده این بازی در فیفا مورد بررسی قرار گیرد و تصمیم لازم درباره آن گرفته شود. با توجه به تجربه و سابقه رای‌های صادره از فیفا، احتمال اینکه رای به تکرار بازی داده شود، بسیار کم است.

با این حال طبق گزارش رسانه‌های محلی مصر مسئولان فوتبال مصر به تازگی اسنادی را رو کردند که ارائه آن به فیفا می‌تواند هواداران سنگالی را با جریمه سنگین روبرو کند.

فدراسیون مصر در این گزارش‌ها ویدئوهایی ارائه داده و ادعا کرده که اقدامات علیه تیم فوتبال مصر سازماندهی شده بوده است. آن‌ها گفته‌اند که این کارها به صورت سیستماتیک انجام شده و به صورت تصادفی نیست.

گفتنی است، بعد از این دیدار و ناکامی تیم ملی فوتبال مصر در رسیدن به جام جهانی کارلوس کی‌روش سرمربی تیم به صورت توافقی قرارداد خود را فسخ کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =