بازار سرمایه

یک کارشناس بازار سرمایه در برنامه میز اقتصاد شبکه یک گفت: اعمال عوارض صادراتی پلکانی بر محصولات زنجیره فولاد به غیر از افزایش نرخ محصولات پایین دستی هیچ اثری نخواهد داشت.

فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه در برنامه میز اقتصاد شبکه یک درباره اعمال عوارض صادراتی پلکانی بر محصولات زنجیره فولاد اظهار کرد: هدف دولت از وضع تعرفه، تنظیم‌گری در بازار و یا کسب درآمد است و در صورتی که‌ هزینه‌های تولید به هر دلیل افزایش پیدا کند، به هیچ ترتیب و دلیلی صرفا نمی‌توان با اعمال یک دستور کتبی، بازار را تنظیم کرد.

آقابزرگی افزود: در بازار عرضه و تقاضا حاکم است و اگر دولت به نیت تنظیم‌گری در بازار و با اعمال عوارض وارد شده است، فعالان بازار که مالیات و عوارض را هم‌زمان به دولت پرداخت می‌کنند، نیز بایستی حق اعتراض و پیگیری حقوق خود را داشته باشند.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: با اعمال عوارض صادراتی پلکانی بر محصولات زنجیره فولاد، در حقیقت یک فرمول و ابلاغیه برای افزایش قیمت قابل انتقال به مصرف کننده نهایی ایجاد شده است و سبب می‌گردد مکانیزمی که در نهایت به دوش مصرف کننده نهایی منتقل خواهد شد.

فردین آقابزرگی در پایان تصریح کرد: اعمال عوارض صادراتی پلکانی بر محصولات زنجیره فولاد به غیر از افزایش نرخ محصولات پایین دستی هیچ اثری نخواهد داشت و علاوه بر اینکه موجب داغ شدن دلال بازی در این شرایط می‌گردد، مالیات و بهره مناسبی نیز به دولت پرداخت نخواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =