تسهیلات بانکی

آمار تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری در ۱۱ ماهه ۱۴۰۰ نشان می‌دهد از ۲۵ میلیون و ۴۳۳ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده، ۷۷۶۵.۶ هزار میلیارد ریال معادل ۳۰.۵ درصد به بخش صنعت و معدن تعلق داشته که نسبت به مدت مشابه ۵۹.۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تسهیلات بانکی یکی از اجزای لازم فعالیت اقتصادی در کشور است. در همین راستا بانک‌ها و موسسات اعتباری در ۱۱ ماهه ۱۴۰۰، مجموعا نزدیک به ۲۵ هزار و ۴۳۳ هزار میلیارد تسهیلات پرداخت کردند که از این مقدار ۱۷۶۵.۵ هزار میلیارد ریال معادل ۶.۹ به بخش کشاورزی، ۷۷۶۵.۶ هزار میلیارد ریال معادل ۳۰.۵ درصد به بخش صنعت و معدن، ۱۴۴۵.۵ میلیارد ریال معادل ۵.۷ درصد به بخش مسکن و ساختمان، ۳۸۹۵.۷ میلیارد ریال معادل ۱۵.۳ درصد به بخش بازرگانی، ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار میلیارد ریال معادل ۴۱.۵ درصد به بخش کشاورزی و ۱۰.۷ هزار میلیارد ریال معادل ۰.۰۴ درصد برای مصارف متفرقه تعلق گرفته است.

مقادیر فوق در سال ۹۹ شامل ۱۱۰۳.۳ هزار میلیارد ریال معادل ۶.۹ درصد برای بخش کشاورزی، ۴۸۷۸.۸ هزار میلیارد ریال معادل ۳۰.۴ درصد برای بخش صنعت و معدن، ۹۱۴.۲۷ هزار میلیارد ریال معادل ۵.۷ درصد برای بخش مسکن و ساختمان، ۲۸۶۱ هزار میلیارد ریال معادل ۱۷.۸ درصد برای بخش بازرگانی، ۶۲۹۶.۹ هزار میلیارد ریال معادل ۳۹.۲ درصد برای بخش خدمات و ۶.۳۴ هزار میلیارد ریال نیز برای مصارف متفرفه و در مجموع برابر با ۱۶ میلیون و ۶۰ هزار میلیارد ریال بوده است.

بر این اساس میزان تسهیلات پرداختی در بخش کشاورزی ۶۰ درصد، صنعت و معدن ۵۹.۲ درصد، مسکن و ساختمان ۵۸.۱ درصد، بازرگانی ۳۶.۲ درصد، خدمات ۶۷.۵ درصد و بخش متفرقه ۶۸.۸ درصد رشد داشته است.

گزارش تفکیکی وزارت صمت در این خصوص نشان می‌دهد در ۱۱ ماهه ۱۴۰۰ در بخش صنعت و معدن، ۱۰۶۵.۴ هزار میلیارد ریال معادل ۱۳.۷۲ درصد برای ایجاد، ۶۱۴۹.۴ هزار میلیارد ریال معادل ۷۹.۱۹ درصد برای تامین سرمایه در گردش، ۷۶.۷ هزار میلیارد ریال معادل ۰.۹۹ درصد برای تعمیر، ۴۱۸.۹ هزار میلیارد ریال برای توسعه، ۲۹.۲ هزار میلیارد ریال برای خرید کالای شخصی، ۲۲۰ میلیارد ریال برای خرید مسکن و ۱۱۰ میلیارد ریال نیز برای سایر مصارف تخصیص یافته است.

مقادیر فوق برای بخش مسکن و ساختمان به ترتیب برابر با ۳۲۲.۵، ۴۲۲.۶، ۲۷۸.۵، ۸۵.۳، ۰.۲، ۳۱۳.۱ و ۲۳.۳ هزار میلیارد ریال و برای بخش خدمات به ترتیب برابر با ۱۰۸۴.۴، ۷۱۳۸.۶، ۱۸۵.۵، ۱۰۵۰.۶، ۶۱.۸، ۷۳.۴ و ۹۵۵.۶ هزار میلیارد ریال بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =