• ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۷
  • کد خبر: 24077
  • readingTime: ۱ دقیقه
بسکتبال ذوب آهن

تیم بسکتبال ذوب آهن با شکست نظم آوران به فینال لیگ برتر صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، دیدار سوم تیم‌های ذوب‌آهن و نظم آوران سیرجان در مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر بسکتبال امشب در سالن آزادی برگزار شد و ذوب آهن با برتری 65 بر 55 مقابل حریف خود راهی فینال شد.

در نیمه نخست این دیدار شاگردان علی آرزومندی همانند دو بازی گذشته شروع خوبی داشتند و ۱۳-۱۵ برنده کوارتر نخست شدند. با شروع کوارتر دوم اما رفته‌رفته باز هم این تیم ذوب‌ آهن بود که با درخشش زنگنه و اصلانی، نبض بازی را در اختیار گرفته تا با برتری ۲۱-۷ در کوارتر دوم، مجموعا ۲۲ - ۳۴ برنده نیمه نخست بازی شود.

با شروع نیمه دوم شاگردان علی آرزومندی در تیم سیرجان سعی در بازگشت به بازی داشتند و کوارتر سوم را ۱۵-۱۸ پیروز شدند تا اختلاف کاهش یابد. در ادامه بازیکنان ذوب‌ آهن با تکیه بر تجربه بیشتر خود بازی را کنترل کردند تا ضمن برتری ۱۵-۱۶ در کوارتر چهارم، در مجموع ۵۵ - ۶۵ برنده بازی شوند.

مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر بسکتبال مردان ایران به صورت سه برد از پنج بازی برگزار می‌شود و هر تیمی که ۳ بار حریف خود را شکست دهد، راهی فینال می‌شود. به این ترتیب ذوب‌ آهن با کسب سه برد متوالی مقابل شگفتی‌ سازان لیگ برتر به عنوان نخستین تیم راهی فینال این فصل شدند.

شاگردان فرزاد کوهیان در دو بازی قبلی هم پیروز شده بودند و حالا پس از سال‌ها خودشان را در فینال لیگ برتر می‌بینند. دیگر پای فینال از بین برنده جدال تیم‌های شیمیدر و شهرداری گرگان خواهد بود.

ذوب‌ آهن با شکست‌دادن کاله مازندران و تیم نظم‌آوران سیرجان نیز با شکست دادن مهرام مدعی، راهی نیمه‌ نهایی شده بودند.

نتایج بازی‌های دو تیم در مرحله نیمه‌نهایی (ذوب‌آهن اصفهان ۳ - صفر نظم‌آوران سیرجان):

بازی اول: نظم‌آوران سیرجان ۸۰ - ۸۱ ذوب‌آهن اصفهان

بازی دوم: نظم‌آوران سیرجان ۷۱ - ۷۷ ذوب‌آهن اصفهان

بازی سوم: نظم‌آوران سیرجان ۵۵ - ۶۵ ذوب‌آهن اصفهان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =