شن و ماسه

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب گفت: در اولین روز اجرای طرح ساماندهی برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه‌های این شهرستان، با حکم دادستانی ۲ هزار و ۵۰۰ تن (یک هزار و ۴۰۰ مترمکعب) شن و ماسه که به صورت غیرمجاز انباشت شده بود، توقیف و جمع‌آوری شد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب اظهار کرد: در اولین روز اجرای طرح ساماندهی برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه‌های این شهرستان، با حکم دادستانی ۲ هزار و ۵۰۰ تن (یک هزار و ۴۰۰ مترمکعب) شن و ماسه که به صورت غیرمجاز انباشت شده بود، توقیف و جمع‌آوری شد.

اکبر اسدی گفت: در راستای صیانت از منابع عمومی و جلوگیری از تضییع بیت‌المال و برداشت‌های غیرمجاز شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها و معادن میاندوآب، افرادی که به صورت غیرمجاز اقدام به برداشت مصالح رودخانه ای کرده بودند، شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه با خاطیان امر به صورت جدی و مطابق قانون برخورد می‌شود، افزود: این میزان شن و ماسه غیرمجاز توسط بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و با همکاری ماموران انتظامی و ارگان‌های ذیربط در یکی از روستاهای همجوار رودخانه زرینه‌رود کشف و با هماهنگی نهادهای مربوطه جهت مصارف عمرانی عام‌المنفعه در اختیار دستگاه‌های خدمات رسان قرار گرفت.

وی با اشاره به رصد مستمر معادن و انباشت مصالح واحدها تأکید کرد: هرگونه برداشت غیرمجاز شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها تصرف در اموال عمومی و دولتی بوده و جرم تلقی می‌شود.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب با بیان اینکه برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها نیازمند اخذ مجوز قانونی از سازمان صمت است، گفت: سودجویان و فرصت طلبانی که به روش‌های مختلف اقدام به دپو مصالح کرده و معادن و منابع ملّی را به تاراج می‌برند منتظر برخورد قاطع و تعقیب شدید قضایی باشند.

اسدی اضافه کرد: همچنین برابر مصوبات صورت گرفته تمامی واحدهای شستشو و دانه‌بندی شن و ماسه موظف هستند مصالح مورد نیاز خود را از افراد مجاز تهیه کنند که در صورت عدم رعایت مصوبه مذکور توسط متصدی واحدها تمامی مصالح موجود در واحد به عنوان تهیه غیرمجاز تلقی و برخورد قانونی خواهد شد.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب گفت: از ابتدای سال جاری بیش از ۵۰ مورد بازرسی در این زمینه انجام شده و در مورد خاطیان وفق ماده ۱۹ قانون معادن و همچنین ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی، تصرف در اموال عمومی و دولتی توسط دستگاه قضایی اعمال خواهد شد.

وی اظهار کرد: در این شهرستان هم اکنون ۱۴ واحد شن و ماسه مجاز با نظارت کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت حال فعالیت هستند که در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تسریع و تسهیل در روند رسیدگی به تخلف‌های صنفی از شهروندان تقاضا می شود هر گونه تأمین و خرید مصالح مورد نیاز خود را از واحدهای معتبر و افراد مجاز انجام داده و گزارش‌های خود را در مورد تخلف‌های احتمالی با سامانه ۱۲۴ ستاد خبری اداره صنعت، معدن و تجارت در میان بگذارند.

دشت میاندوآب در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و با برخورداری از رودخانه‌های پر آب زرینه رود و سیمینه رود مکان مستعدی برای برداشت شن و ماسه و مصالح رودخانه ای است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =