سیف الله امیری

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت گفت: قطعی برق و گاز ضربه سنگینی به صنایع فولادی وارد خواهد کرد لذا وزارت صمت با برگزاری جلسات متعدد با وزارتخانه‌های نفت و نیرو در پی آن است که صنعت فولاد از قطعی برق در سال جدید آسیب نبیند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سیف الله امیری در تشریح برنامه‌های وزارت صمت برای صنعت فولاد اعلام کرد: فعال‌سازی واحدهای تولیدی فولادی با حداکثر ظرفیت در اولویت برنامه‌های این وزارتخانه در سال جدید است.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت با اشاره به دغدغه فولادسازان درباره قطعی برق صنایع تصریح کرد: قطعی برق و گاز ضربه سنگینی به صنایع فولادی وارد خواهد کرد و ضررهای هنگفتی را به تجهیزات و کارخانجات فولادی تحمیل می‌کند.

وی در ادامه افزود: وزارت صمت با برگزاری جلسات متعدد با وزارتخانه‌های نفت و نیرو در پی آن است که در سال جدید قطعی برق در صنعت فولاد نداشته باشیم و با همراهی این دو وزات‌خانه، صنایع فولادی از قطعی برق کمترین آسیب را متحمل گردد.

امیری از دیگر برنامه‌های وزارت صمت را تامین خوراک مورد نیاز صنعت فولاد اعلام کرد و افزود: جهت تامین سنگ آهن مورد نیاز صنایع فولادی، پهنه‌های اکتشافی در سطح کشور را تعریف و واگذار کردیم که با تبدیل این پهنه ها به معادن، می‌توانیم شاهد بهره برداری از واحدهای فرآوری برای کنستانتره، گندله اسفنجی، شمش و مقاطع طویل در آینده نزدیک باشیم.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در پایان اعلام کرد: وزارت صمت در تلاش است در سال جدید کلیه تولیدات صنایع فولادی و معدنی در بورس کالا عرضه گردد و با تعیین یک کف عرضه برای بورس کالا، تعیین قیمت در بورس کالا محقق گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =