سپاهان و الدحیل

سپاهان ایران در دومین بازی آسیایی خود به مصاف الدحیل قطر رفت و با یک گل از این تیم شکست خورد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم فولاد مبارکه سپاهان در دومین بازی خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ به مصاف تیم الدحیل قطر رفته است. این بازی از ساعت ۲۱:۴۵ در ورزشگاه ملک عبدالله شهر بریده عربستان آغاز شد. دو تیم در حالی به مصاف هم رفتند که سپاهان ایران بازی قبلی خود را برابر پاختاکور با پیروزی پشت سر گذاشت و الدحیل برابر التعاون عربستان شکست خورد.

این بازی در نهایت با برتری یک بر صفر الدحیل به پایان رسید، این در حالی است که سپاهان در این بازی موقعیت‌های بسیاری را از دست داد.

ترکیب دو تیم

ترکیب تیم سپاهان: رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، گیورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فرد، امید نورافکن، محمد کریمی، فرشاد احمدزاده (دقیقه ۸۴_ پاسین سلمانی)، سروش رفیعی (دقیقه ۸۲_ رضا میرزایی، محمدرضا حسینی (دقیقه ۷۳_ میلاد جهانی)، سجاد شهباززاده (دقیقه ۷۳_ جلال‌الدین علی‌محمدی) و شهریار مغانلو.
سرمربی: محرم نویدکیا

ترکیب تیم الدحیل: صالح زکریا، محمد علائدین، توبی الدروایلد، سلطان ال‌براک، بسام الراوی، لوئیز جونیور (دقیقه ۶۵_ مادیبو)، ادمیلسون جونیور، کریم بودیاف، نام تائه هی (دقیقه ۷۸_ ال احراق)، موئز علی و مایکل اولونگا.
سرمربی: هرنان کرسپو

تیم داوری: سیواکورن پو یودوم، ناکرایت یاویوت و تاناته چوچوئن از تایلند

گل‌ها: مایکل اولونگا (الدحیل)

گزارش زنده/ سپاهان صفر _ الدحیل صفر

شرح گل

دقیقه ۸۳؛ مایکل اولونگا (سپاهان صفر _ الدحیل ۱): ادمیلسون از سمت راست نفوذ کرد و توپ را به موئز علی رساند، او نیز با یک ارسال مواج در دهانه دروازه سپاهان این فرصت را به اولونگا داد تا با یک ضربه سر شیرجه‌ای توپ را وارد دروازه سپاهان کند.

گزارش بازی

نیمه اول: بازی را سپاهانی بهتر آغاز کردند و در همان دقایق ابتدایی یک فرصت خوب برای گل زنی داشتند که تیر دروازه این اجازه به سجاد نداد. از طرفی قرمز پوشان الدحیل از همان دقایق ابتدایی پرس سنگینی از بالای زمین روی تیم سپاهان پیاده می‌کردند. طلایی پوشان دیار نصف جهان در ابتدای این بازی تیم برتر میدان بودند و بارها با حرکات خود بازیکنان حریف را مجبور به خطا کردند. سپاهانی‌ها در این دقایق چند ضربه ایستگاهی خوب به دست آوردند که متاسفانه از هیچ یک از آن‌ها نتوانستند استفاده لازم را ببرند. سمت راست اصفهان با حضور حسینی آماده و دانیال بسیار آماده نشان داد و هافبک‌ها مدافعان تیم الدحیل را کلافه کردند.

با نزدیک شدن بازی به دقایق میانی نیمه اول، الدحیل توانست با استفاده از وینگرهای خود به محوطه جریمه سپاهان نزدیک شود. آن‌ها روی نفوذ بازیکنان کناری و ارسال‌های بلند برای اولونگا و موئز علی در این بازی حساب ویژه باز کرده بودند. در این لحظات سپاهان در زمین خود مشغول دفاع شد و این حریف قطری بود که توپ و میدان را در اختیار داشت. در کل پس از سرعت بالای بازی در ۲۰ دقیقه ابتدایی دیگر دقایق این نیمه بازی کم اتفاق دنبال می‌شد. با اینکه این نیمه توپ بیشتر در اختیار قرمزپوشان قطری بود، اما موقعیت‌های سپاهان بیشتر از حریف بود. این نیمه در نهایت با نتیجه بدون گل تساوی به پایان رسید.

نیمه دوم: در نیمه دوم این بازیکنان الدحیل بودند که بار دیگر توپ و میدان را در اختیار داشتند، اما از طرفی پرس بازیکنان سپاهان اجازه بازی‌ سازی به این تیم نمی‌داد و بازیکنان الدحیل مجبور به استفاده از توپ‌ها بلند شدند. از دقیقه ۵۵ موج حملات سپاهان روی دروازه حریف قطری آغاز شد، ابتدای محمدرضا حسینی یک ضربه تک به تک با دروازه بان را از دست داد، سپس ضربه شهباززاده با بدشانسی به بیرون رفت و در نهایت ضربه تمام کننده مغانلو را الدروایلد از روی خط دروازه حریف به بیرون کشید.

پس از این حملات تیم الدحیل صاحب توپ و میدان شد و برای دقایق طولانی خیمه سنگینی روی دروازه سپاهان زده بود، توپ‌های آن‌ها از چپ و راست روی دروازه سپاهان می‌آمد، اما تمرکز مدافعان سپاهان و مظاهری اجازه نداد تا هیچ یک از توپ‌ها تبدیل به موقعیتی خطرناک برای حریف بشود. با این حال دیوار دفاعی سپاهان بالاخره فرو ریخت و بر خلاف روند بازی سپاهان در دقیقه ۸۳ گل دریافت کرد و بازی با همین یک گل سه امتیازی اولونگا به پایان رسید.

گزارش زنده/ سپاهان صفر _ الدحیل صفر

دقایق حساس

*دقیقه ۳: شهباززاده در یک موقعیت تک به تک با دروازه بان الدحیل قرار گرفت، اما فنی او با بدشانسی تمام به تیر دروازه برخورد کرد.

*دقیقه ۷: اشتباه اسماعیلی‌فر توپ را به ادمیلسون جونیور رساند، این بازیکن خوش تکنیک نیز به محوطه جریمه وارد شد، اما پاس در عرض او را مدافعان سپاهان دفع کردند.

*دقیقه ۹: شوت محکم محمدرضا حسینی از پشت محوطه جریمه الدحیل با اختلاف زیاد از کنار دروازه حریف به بیرون رفت.

*دقیقه ۱۲: پاس در عمق بازیکنان الدحیل نزدیک بود اولونگا را در موقعیت تک به تک قرار دهد که رشید مظاهری مانند یک سویپر از دروازه خارج و این توپ را دفع کرد.

گزارش زنده/ سپاهان صفر _ الدحیل صفر

*دقیقه ۱۴: ضربه آزاد سپاهان از پشت محوطه جریمه به شکل تمرین شده برای شهباززاده ارسال شد، اما ضربه نهایی سجاد راهی به دروازه حریف نیافت.

*دقیقه ۱۷: سپاهان روی قوس محوطه جریمه صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که این توپ را دانیال اسماعیلی‌فر با کم دقتی به بیرون فرستاد.

*دقیقه ۳۲: ارسال خطرناک ادمیلسون جونیور روی سر اولونگا ننشست و این توپ برای الدحیل از دست رفت.

*دقیقه ۴۳: همکاری خوب مغانلو و احمدزاده، یک فرصت شوت زنی برای شهریار به ارمغان آورد که این توپ به مدافعان برخورد کرد و راهی به دروازه نیافت.

*دقیقه ۵۲: نفوذ خطرناک ادمیلسون به محوطه جریمه با ایستادگی گولسیانی دفع شد.

گزارش زنده/ سپاهان صفر _ الدحیل صفر

*دقیقه ۵۴: محمدرضا حسینی یک موقعیت تک به تک عالی را از دست داد تا بهترین موقعیت سپاهان در بازی از دست برود.

*دقیقه ۵۷: ضربه شهباززاده از زاویه بسته به کنار دروازه زکریا رفت.

*دقیقه ۵۹: یکبار دیگر موقعیت تک به تک و این بار ضربه مغانلو را روی خط دروازه مدافع الدحیل بیرون کشید تا طلسم دروازه الدحیل باز نشود.

*دقیقه ۶۴: ضربه بازیکنان الدحیل در میان راه به نژادمهدی برخورد کرد و توپ با فاصله کم از دروازه سپاهان راهی کرنر شد.

*دقیقه ۷۲: ارسال تند و سریع بازیکنان الدحیل از روی نقطه کرنر با واکنش به موقع رشید مواجه شد.

*دقیقه ۷۵: ضربه سهمگین نورافکن با برخورد به مدافعان حریف راهی کرنر شد.

*دقیقه ۷۹: رشید بار دیگر با خروج خود فضای پشت سر مدافعان سپاهان را پوشش داد و اجازه نداد اولونگا به توپ برسد.

*دقیقه ۸۷: میرزایی با یک حرکت خوب وارد محوطه جریمه حریف شد و با یک پاس در عرض یاسین سلمانی را صاحب توپ کرد، اما ضربه این بازیکن با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =