سپاهان اصفهان و صنعت نفت آبادان

هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال کشور با پیروزی سپاهان و توقف استقلال و پرسپولیس به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایراسین، هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال کشور، جام خلیج فارس با برگزاری هشت دیدار در چهار روز به پایان رسید. این هفته مسابقات اولین بازی‌ها در سال جدید و آخرین بازی‌ها پیش از وقفه لیگ به دلیل حضور دو نماینده فوتبال ایران یعنی سپاهان و فولاد در آسیا بود. نتایج این هفته لیگ برتر به شرح زیر است:

جمعه ۱۲ فروردین

نساجی مازندران ۰ _ ۲ فولاد خوزستان

در اولین بازی این هفته لیگ برتر و در مشهد نساجی مازندران میزبان فولاد خوزستان، یکی از نماینده‌های فوتبال ایران در آسیا بود. نساجی در روزی که بد بازی نکرد، تن به شکست برابر تیم جواد نکونام داد تا هفتمین شکست فصل برای ساکت الهامی به ثبت برسد. این نتیجه باعث شد تا الهامی در نشست خبری پس از بازی از نساجی خداحافظی کند، اما او چند روز بعد در تمرینات این تیم حاضر شد. با این پیروزی تیم نکونام آماده و سرحال برای مسابقات آسیایی نشان داد.

صنعت نفت آبادان ۲ - ۴ سپاهان

یکی از پرگل‌ترین و جذاب‌ترین بازی‌های این فصل لیگ در آبادان برگزار شد، جایی که شاگردان جوان علی‌منصور در برابر تیم محرم نویدکیا شکست سنگینی متحمل شدند. سپاهانی‌ها در بازی که برای اولین بار در این فصل مالکیت توپ کمتری نسبت به حریف داشتند، چهار گل به ثمر رساندند تا نشان دهند محرم اسلحه پنهانی برای آسیا در آستین دارد. سپاهان پس از این برد امید بخش به مسابقات آسیایی اعزام شد و باید در برابر رقیبان قدرتمند آسیایی قرار گیرد.

یکشنبه ۱۴ فروردین

فجر سپاسی ۰ - ۰ آلومینیوم اراک

آلومینیوم مدل رحمتی و فجر نسخه سرآسیایی هم در مشهد به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل نرسیدند. نتیجه‌ای که به کمک هیچ یک از دو تیم نیامد و تنها باعث شد تا فجر رسما وارد منطقه سقوط شود.

تراکتور ۱- ۰ مس رفسنجان

تراکتور بالاخره و در حضور هوادارنش برد، ورژن ساغلام پرشورهای تبریزی بالاخره موفق شد تا با کسب یک پیروزی حیاتی برابر تیم شگفتی‌ساز محمد ربیعی فعلا خود را از انتهای جدول دور کند و نفس راحتی بکشد. در این بازی محمد عباس زاده تک گل بازی را برای سرخ پوشان به ثمر رساند تا بار دیگر صدای تماشاگران در یادگار امام طنین انداز شود.

دوشنبه ۱۵ فروردین

هوادار ۰ - ۰ پرسپولیس

تساوی سرد و کم روح در اکباتان و در حضور ۱۰۰ تماشاچی، تنها دستاورد تقابل رضا عنایتی و یحیی گل‌محمدی بود. بازی که عنایتی بار دیگر ثابت کرد هوادار تیمی نیست که به راحتی گل بخورد. تیم یحیی نیز در این بازی بسیار ضعیف ظاهر شد و با کسب تنها یک امتیاز یک فرصت سوزی دیگر در راه رسیدن به استقلال در صدر جدول کرد. عنایتی یک استقلالی دیگر است که به نفع تیم فرهاد مجیدی از پرسپولیس امتیاز گرفته است.

سه شنبه ۱۶ فروردین

گل گهرسیرجان ۳ - ۳ شهرخودرو مشهد

یکی از جذاب‌ترین بازی‌های این فصل لیگ برتر در سیرجان رخ داد، جایی که تیم قعرجدولی پدیده که در کل فصل ۱۱ گل به ثمر رسانده بود، در یک بازی سه گل به تیم امیر قلعه نویی زد! پدیده که دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد، به خود آمده و حالا تبدیل به یکی از خطرناک‌ترین تیم‌های لیگ شده است. آن‌ها در این بازی تا دقیقه ۸۵ با نتیجه سه بر یک از حریف خود پیش بودند و با کسب پیروزی می‌توانستند برای اولین بار در این فصل دیگر تیم شانزدهم جدول نباشند، اما دو گل مرتضی تبریزی و کی‌روش در دقایق پایانی این اجازه را به مشهدی‌ها نداد و آن‌ها تنها یک امتیاز سوغات از سیرجان به خانه بردند.

ذوب آهن ۰ - ۱ نفت مسجد سلیمان

ذوب‌آهن تارتار که در هفته‌های اخیر رنگی جز پیروزی ندیده بود، بالاخره متوقف شد، آن‌ هم توسط یک تیم آخر جدولی. نفت مسجد سلیمان که به تازگی هدایت آن را رضا مهاجری بر عهده گرفته با یک بازی حساب شده و با استفاده از چاشنی شانس به یک برد مهم و حیاتی دست یافت و توانست از منطقه سقوط جدا شود.

استقلال ۰ - ۰ پیکان

آخرین بازی لیگ یکی از جنجالی‌ترین‌ها بود، بازی که رافائل سیلوا از ترکیب استقلال اخراج شد و فرهاد مجیدی تیمش را به لاک دفاعی فرو برد. از طرفی شاگردان حسینی در پیکان هرچه زدند به در بسته خورد و حسینی نیز با درخشش خود اجازه نداد تا اولین باخت فصل در کارنامه استقلال به ثبت برسد. استقلال با این تساوی فاصله خود با پرسپولیس در رده دول جدول را حفظ کرد.

جدول لیگ برتر فوتبال کشور پس از هفته بیست و چهارم به شکل است:

از پیروزی پرگل سپاهان تا تغییر معادلات سقوط!

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =