دکل حفاری نفت و گاز

شرکت‌های انرژی ایالات متحده هفته گذشته برای دومین هفته متوالی تعداد دکل‌های نفت و گاز طبیعی را اضافه کردند. بر اساس داده‌های انرژی فدرال، تولید نفت خام آمریکا از ۱۱.۲ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۱ به ۱۲.۰ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۲ رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین به نقل از رویترز، شرکت‌های انرژی ایالات متحده هفته گذشته برای دومین هفته متوالی تعداد دکل‌های نفت و گاز طبیعی را اضافه کردند با این حال رشد تعداد دکل‌های حفاری همچنان کند است. علت اصلی این کندی در رشد، ادامه دادن شرکت‌های حفاری به بازگرداندن پول نقد به سهامداران از قیمت‌های بالای نفت خام به جای افزایش تولید است.

شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز در گزارش خود در روز جمعه اعلام کرد که تعداد دکل‌های حفاری نفت و گاز که نشان‌دهنده اولیه تولید آینده است، در هفته منتهی به اول آوریل با سه افزایش به ۶۷۳ رسید که بالاترین میزان از مارس ۲۰۲۰ است.

بر این اساس تعداد کل دکل ها ۲۴۳ دکل یا ۵۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است. سکوهای نفتی ایالات متحده در این هفته با دو افزایش به ۵۳۳ رسید که بالاترین میزان از آوریل ۲۰۲۰ است، در حالی که سکوهای گازی با یک افزایش به ۱۳۸ رسید که بالاترین میزان از اکتبر ۲۰۱۹ محسوب می‌شود.

معاملات آتی نفت خام آمریکا پس از چهارمین ماه متوالی افزایش در ماه مارس، روز جمعه گذشته حوالی ۱۰۰ دلار به ازای هر بشکه معامله شد. این افزایش قیمت در حالی است که چند کشور در تلاشند تا واردات نفت خود را در واکنش به حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ قطع کنند.

تعداد دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا افزایش یافت

اگرچه تعداد دکل‌های حفاری برای ۲۰ ماه متوالی رکورد زده است اما افزایش هفتگی عمدتاً تک رقمی بوده است و تولید نفت هنوز با سطح رکورد قبل از همه‌گیری فاصله زیادی دارد؛ بسیاری از شرکت‌ها بیشتر بر بازگشت پول به سرمایه‌گذاران و پرداخت بدهی به جای افزایش تولید تمرکز می‌کنند.

رابرت یاوگر، مدیر اجرایی آتی انرژی در میزوهو، یک بانک، می‌گوید: «تولیدکنندگان ترجیح می‌دهند درآمدهای بادآورده ناشی از قیمت‌های بالا را صرف بازخرید سهام و افزایش سود سهام کنند و تولید را افزایش ندهند.»

بر اساس داده‌های انرژی فدرال، تولید نفت خام آمریکا از ۱۱.۲ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۱ به ۱۲.۰ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۲ رسیده و در مسیر ۱۳.۰ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۳ قرار دارد. این در مقایسه با رکورد ۱۲.۳ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۹ است بیشتر است.

پس از اینکه تعداد دکل‌های حفاری در ماه مارس با کندترین سرعت ماهانه خود از سال ۲۰۲۰ افزایش یافت، تحلیلگران در JP Morgan گفتند که انتظار دارند رشد فعالیت حفاری در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ به کندی ادامه یابد.

تحلیلگران جی پی مورگان نیز می‌گویند:« با کمبود شدید نیروی کار در میدان، حفاری ممکن است کمتر از حد انتظار ما باشد، اما اثر این کندی احتمالاً تا سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ در تعداد تولید نشان داده نخواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =