گردشگری

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر و معاون گردشگری کشور گفت: پیش از ایام عیدنوروز تمام تأسیسات گردشگری ملزم به ثبت‌نام در سامانه «ایران من» شدند.

علی‌اصغر شالبافیان، رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر و معاون گردشگری کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین، اظهار کرد: ۲۳ دستگاه عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر هستند که جوانب مختلف موضوع سفر را مدیریت می‌کنند. سامانه‌ای هم برای بررسی شکایات، اظهار نظرات، آشنایی با وضعیت آب و هوایی و وضعیت راه‌ها و همچنین قدردانی از افرادی که در زمینه سفر اقدامات ویژه‌ای برای مسافران داشتند، راه‌اندازی شده است. این سامانه به صورت تلفن گویا با شماره ۰۹۶۲۲ است و آدرس پایگاه اینترنتی آن هم www.۰۹۶۲۲.com است و هموطنان می‌توانند هم برای کسب اطلاع و اظهار نظر و هم برای مواردی که احساس می‌کنند حقی از آن‌ها ضایع شده، از طریق این سامانه تماس برقرار کنند و همکاران عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در سطح استانی و ملی پیگیر مشکلات و مسائل آنها می‌شوند.

وی درباره تمهیدات اندیشیده شده برای کنترل کرونا در موزه‌ها و هتل‌ها، تصریح کرد: بر اساس ابلاغیه‌ای که ستاد ملی مقابله با کرونا داشته، تمامی تأسیسات گردشگری که مجوز بهره‌برداری از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دارند، ملزم به ثبت نام در سامانه «ایران من» هستند و باید در پروانه بهره‌برداری‌ آنهایی که کیو آر کد سامانه «ایران من» هم در آن نشان داده می‌شود، در محل رؤیت مسافران قرار دهند و مسافران از طریق آن کیو آر کد می‌توانند اطمینان حاصل کنند که محل اقامتی‌شان، محلی است که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده است. همچنین نظارت‌های نامحسوسی در سراسر کشور توسط همکاران ما وجود دارد و پروتکل‌های بهداشتی را بررسی می‌کنند و تذکرها و اخطارها و توصیه‌های لازم را خواهند داشت. این نظارت‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که حتی همکاران ما در استان‌ها نیز از آن مطلع نیستند. علاوه بر این، کنترل محسوس نیز طبق روال گذشته توسط ادارات‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انجام می‌شود.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر در ادامه گفت: تمامی پایگاه‌های زیرمجموعه وزارت میراث‌فرهنگی از جمله موزه‌ها و پایگاه‌های میراث‌فرهنگی نیز به سامانه «ایران من» متصل شده‌اند و هموطنان ما می‌توانند کیو آر کد را ملاحظه کنند، ضمن اینکه ما از طرف ستاد کرونا هم مکلف شدیم که در بدو ورود در اماکن زیرمجموعه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از رعایت پروتکل‌ها و تزریق دزهای واکسن الزامی ستاد کرونا توسط بازدیدکننده‌ها اطمینان حاصل کنیم و به همین جهت در بدو ورود کد ملی افراد پرسیده می‌شود تا مطمئن شویم که سفرهای نوروزی کمترین مشکل را برای سلامتی هموطنان ما به وجود نیاورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =