• ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
  • کد خبر: 23258
  • readingTime: ۱ دقیقه
بارش باران

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در برخی مناطق کشور از امروز،۲۹ اسفندماه خبر داد و گفت: شدت بارش‌ها در سه استان اردبیل، غرب گیلان و شمال آذربایجان شرقی خواهد بود.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین، ‌درباره وضعیت آب‌وهوایی کشور طی روزهای آینده ‌اظهارکرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از امروز تا چهارشنبه، ۲۹ اسفند تا ۳ فروردین در نواحی شمال غرب، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز غربی و مرکزی بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نواحی سردسیر و ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: دوشنبه، اولین روز سال ۱۴۰۱ در بخش‌هایی از غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی و سه شنبه در بخش هایی از غرب، شمال شرق و ارتقاعات و دامنه های البرز شرقی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. پنجشنبه، ۴ فروردین، در شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده باران و برف انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب کشور وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. این شرایط پنجشنبه در نوار غربی کشور و بخش‌هایی از مرکز، شرق و دامنه‌های جنوبی البرز حاکم خواهد بود.

ضیاییان ادامه داد: پنجشنبه در نواحی غرب کشور کاهش نسبی دما بین ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود همچنین در این روز در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل، دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور افزایش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما و در نواحی شمال شرق افزایش محسوس دما از ۸ تا ۱۰ درجه سانتیگراد انتظار می رود.

وی اضافه کرد:‌امروز، ۲۹ اسفند ماه، نیمه شرقی خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز و طی سه روز آینده دریای خزر مواج خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =