تامین برق

سخنگوی صنعت برق گفت: عدم تغییر ساعت رسمی کشور در ابتدای سال، مصرف برق را در اوج‌ بار ۲ هزار مگاوات افزایش خواهد داد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مصطفی رجبی مشهدی با حضور در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه خبر سیما، با اشاره به تمهیدات مورد نیاز برای عدم تغییر ساعت رسمی کشور از ابتدای سال، اظهار کرد: اجرای تمهیدات مجلس علاوه بر ابلاغ به دولت، نیازمند اقداماتی از سوی دستگاه‌های اجرایی است زیرا بخشی از این تمهیدات مربوط به حوزه فناوری می‌شود.

وی افزود: امروزه گوشی های هوشمند به صورت خودکار در ابتدای فروردین یک ساعت به جلو کشیده شده و در پایان شهریور نیز به حالا قبل خود باز می‌گردند.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: توقف جلو کشیدن ساعت رسمی نیاز به تغییراتی در سیستم بانکی، سرورها و شبکه حمل و نقل دارد تا اختلالی در زندگی مردم به وجود نیاید.

ساعت رسمی در فروردین یک ساعت به جلو کشیده می‌شود

به گزارش ایراسین، کلیات طرح نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور، ۲۴ اسفند ماه سال جاری با ۱۵۵ رای موافق و ۷۰ رای مخالف در مجلس تصویب شد. این در حالی است که سخنگوی شورای نگهبان دو روز بعد از این مصوبه مجلس گفت: مصوبه لغو تغییر ساعت رسمی باید در ابعاد مختلف فنی و انرژی سنجیده شود تا شورا بتواند نظر خود را اعلام کند.

سرپرست معاونت امور حقوقی دولت نیز روز گذشته در این باره گفته است: باتوجه به این که مصوبه مجلس در خصوص عدم تغییر ساعت رسمی کشور به تصویب نهایی نرسیده و به قانون تبدیل نشده، دولت موظف به اجرای قانون موجود است.

بنابراین ساعت رسمی جمهوری اسلامی ایران در فروردین ماه ۱۴۰۱ مطابق سال‌های گذشته یک ساعت به جلو کشیده می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =