• ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
  • کد خبر: 23020
  • readingTime: ۱ دقیقه
علی اکبر محرابیان وزیر نیرو

وزیر نیرو در حالی از اصلاح تعرفه آب در سال آینده خبر داد که کمتر از دو ماه پیش در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود برنامه‌ای برای افزایش تعرفه آب در دستور کار نیست.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بر اساس آنچه علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو، امروز در حاشیه دیدار از مرکز کنترل و دیسپاجینگ شرکت توزیع برق تهران گفته قرار است، بهای آب مصرفی در سال آینده افزایش می‌یابد.

این تغییر قیمت که بر اساس مصوبه اخیر هیئت دولت اجرایی می‌شود قرار است تنها مشترکینی را هدف بگیرد که بیش از الگوهای تعیین شده مصرف می‌کنند بنابراین هیچ‌گونه افزایش قیمتی در آب بهای مصرفی مشترکانی که بر اساس الگوی مصرف، آب مصرف کنند اعمال نخواهد شد.

این اقدام دولت که در راستای «اصلاح رفتار مشترکان و رعایت الگوهای مصرف» انجام می‌شود قرار است بهره‌وری مصرف آب را افزایش دهد و مانع هدررفت مایع حیات یا استفاده نابه‌جا از آن شود. به گفته محرابیان، آب در شبکه شرب در سطح بسیار بالایی تصفیه شده و از بالاترین سطح استانداردها برخودار است. آب آشامیدنی بهداشتی در حالی در شبکه آب شهری ایران توزیع می‌شود که در اغلب کشورهای جهان آبی تنها آب بهداشتی در شبکه توزیع آب شهرها توزیع می‌شود بنابراین می‌توان گفت برای تامین، انتقال و تصفیه و توزیع آب سرمایه گذاری‌های سنگینی می‌شود. همچنین از آنجا که منابع آبی محدود است ضرورت دارد این آب را با حداکثر صرفه جویی مصرف کنیم.

این افزایش قیمت آب مصرفی در حالی قرار است در سال آینده اجرایی شود که وزیر نیرو کمتر از دو ماه گذشته در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت‌های بخش خصوصی برای احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر اعلام کرده بود برنامه‌ای برای افزایش قیمت آب ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش در این برنامه گفته بود: موضوع توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر امروزه یک ضرورت است زیرا ما هم در بخش سوخت محدودیت داریم و هم ملاحظات زیست‌محیطی ایجاب می‌کند کمتر دنبال توسعه نیروگاه‌های حرارتی که نیازمند آب است، باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =