سپاهان نساجی

فولاد مبارکه سپاهان در هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال ایران به مصاف نساجی مازندران رفت و با نتیجه سه بر یک پیروز شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم‌های فوتبال فولاد مبارکه سپاهان و نساجی مازندران در قالب مسابقات هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال ایران از ساعت ۱۶ امروز، جمعه در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد به مصاف هم رفتند. گزارش این بازی به شرح زیر است:

ترکیب دو تیم

ترکیب تیم سپاهان: رشید مظاهری، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، گئورگی گولسیانی، محمد نژادمهدی، محمدرضا مهدی‌زاده، محمد کریمی، سروش رفیعی (دقیقه ۹۰ _ عزت‌الله پورقاز)، محمدرضا حسینی (دقیقه ۷۴ _ رضا میرزایی)، فرشاد احمدزاده (دقیقه ۸۸ _ میلاد جهانی) و سجاد شهباززاده.
سرمربی: محرم نویدکیا

ترکیب تیم نساجی: علیرضا حقیقی، حامد شیری، سعید بیگی، امیرمهدی جان‌ملکی (دقیقه ۴۶ _ شاهین طاهرخانی)، رضا جعفری، متین کریم‌زاده (دقیقه ۵۴ _ صابر حردانی)، ایوب کلانتری (دقیقه ۷۷ _ محمدمهدی نظری)، مرتضی منصوری، مسعود شجاعی، اکبر صادقی و کریم اسلامی.
سرمربی: ساکت الهامی

تیم داوری: جواد رحیم‌زاده، یعقوب سخندان، جعفر مهاجر و مرتضی منصوریان.

اخراج: علیرضا حقیقی (دقیقه ۸۸ _ نساجی مازندران)

گل‌ها: سجاد شهباززاده (سپاهان)، امیدنورافکن (سپاهان)، کریم غلامعلی بیگی (نساجی)، دانیال اسماعیلی‌فر (سپاهان)

شرح گل

دقیقه ۲۳؛ سجاد شهباززاده (نساجی صفر _ سپاهان ۱): اشتباه اکبر صادقی و توپ‌گیری سروش رفیعی، شهباززاده را در موقعیت مناسبی قرار داد، این بازیکن هم با یک ضربه دقیق قفل دروازه حقیقی را شکست و گل اول بازی را به ثمر رساند.

دقیقه ۴۳؛ امید نورافکن (نساجی صفر _ سپاهان ۲): ارسال بلند سپاهانی‌ها در حالی که بازیکنان نساجی جلو کشیده بودند به شهباززاده رسید، او نیز توپ را به نورافکن سپرد و امید با یک ضربه دقیق و پرقدرت از زاویه بسته گل دوم سپاهان را وارد دروازه حقیقی کرد.

دقیقه ۸۱؛ سعید غلامعلی بیگی (نساجی یک _ سپاهان ۲): غلامعلی بیگی با یک شوت زیبا و سرکش از پشت محوطه جریمه سپاهان، گل اول نساجی را به ثمر رساند. 

دقیقه ۵+۹۰؛ دانیال اسماعیلی‌فر (نساجی یک _ سپاهان ۳): روی یک ضد حمله و پاس عرضی دانیال اسماعیلی فر در محوطه شش قدم با دروازه‌ خالی نساجی روبه‌رو شد که ضربه اول او به تیرک برخورد کرد و ریباند آن را گل زد. 

گزارش بازی

نیمه اول: دقایق ابتدایی بازی با فشار سپاهان آغاز شد، اما رفته رفته بازی با تعادل رسید و دو تیم سعی داشتند بازی فنی و با کیفیت خود را ارائه دهند. رفته رفته این نساجی بود که توپ و میدان را در دست داشت و با چند حمله متوالی خطرساز شده بود، در این دقایق آن‌ها با ارائه بازی چشم نواز روی زمین بارها به محوطه جریمه سپاهان نزدیک و دروازه طلایی پوشان را تهدید کردند. روند خوب نساجی ادامه داشت تا اینکه شهباززاده روی غفلت اکبر صادقی گل اول را بازی برای سپاهان به ثمر رساند. پس از این گل فشار حملات نساجی افزایش یافت و آن‌ها روی ضربات شروع مجدد فرصت‌های خوبی برای گل زنی خلق کردند. از طرفی سپاهانی‌ها نیز با تبدیل سریع بازی ضد حملات خوبی داشتند و حتی در یکی دو صحنه می‌توانستند برتری خود را با زدن گل دوم تثبیت کنند.

نیمه دوم: نساجی با توپ پر وارد این نیمه شد، شاگردان الهامی برای جبران دو گل خورده پا به این نیمه گذاشتند و فشار حملات خود را زیاد کردند. آن‌ها از چپ و راست نفوذ و سعی داشتند تا به محوطه جریمه سپاهان وارد شوند. حملات نساجی در این نیمه به نتیجه رسید و آن ها روی ضربه استثنایی غلامعلی‌بگی به گل اول خود رسیدند. بعد از این گل بازی کمی به تعادل رسید و سپاهانی با پاس‌های متوالی سعی کردند کنترل بازی را در دست بگیرند. با این حال فشار حملات نساجی در دقایق پایانی به اوج خود رسید، اما مدافعان سپاهان با هشیاری خود این حملات را دفع و برتری را حفظ کنند. با اخراج حقیقی کار نساجی سخت شد و سپاهان بود که توانست روی یک ضد حمله به گل سوم خود برسد. 

دقایق حساس

*دقیقه ۴: سپاهانی‌ها صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند که سانتر رفیعی با مشت حقیقی دفع شد.

*دقیقه ۸: ضربه خطرناک بازیکن نساجی با واکنش خوب مظاهری دفع شد.

*دقیقه ۱۱: کرنر ارسالی مسعود شجاعی می‌رفت که تبدیل به تهدیدی برای دروازه سپاهان شود، اما مدافعان زردپوش با هشیاری خود اجازه ندادند تا این توپ به دروازه برسد.

*دقیقه ۱۵: ضربه سرکش جعفری با اختلاف زیاد از کنار دروازه مظاهری به بیرون رفت.

*دقیقه ۱۶: توپ ارسالی حسینی در سمت چپ به نورافکن رسید، این بازیکن نیز ضربه‌ای محکم و دقیق به سمت دروازه نساجی نواخت، اما سوپرواکنش حقیقی اجازه تبدیل این توپ به گل را نداد.

*دقیقه ۱۸: ضربه ایستگاهی نساجی برای سپاهان دردسر ساز شد، نساجی‌ها سه بار توپ را به سمت دروازه سپاهان زدند و هر یک از توپ‌ها توسط مدافعان سپاهان دفع شد.

*دقیقه ۲۰: ضربه ایستگاهی دیگری برای نساجی در گوشه زمین به دست آمد، مسعود شجاعی این توپ را به شکل غافل‌گیر کننده‌ای مستقیم به گوشه دروازه سپاهان زد که مظاهری با یک واکنش سریع و به موقع روی خط دروازه توپ را دفع کرد.

*دقیقه ۳۳: روی یک ضد حمله و ارسال از کناره‌ها سجاد شهباززاده شانس زدن گل دوم خود و تیمش را به ثمر برساند، اما این توپ از زیر پای مهاجم سپاهان در رفت و تبدیل به کرنر شد.

*دقیقه ۳۶: ضربه فنی شهباززاده از پشت محوطه جریمه، در آغوش حقیقی آرام گرفت.

*دقیقه ۵۳: شلیک ایوب کلانتری، چسبیده به خط محوطه جریمه از دقت کافی برخوردار نبود و به بیرون رفت.

*دقیقه ۵۶: حسینی با یک فرار عالی از سمت راست وارد محوطه جریمه شد، اما پاس در عرض او به شهباززاده نرسید.

*دقیقه ۷۷: پاس در عمق بازیکنان نساجی نزدیک‌ بود خطرساز شود که مظاهری در نقش سویپر از دروازه خارج و توپ را دفع کرد.

*دقیقه ۸۵: نفوذ بازیکنان نساجی و سانتر او تبدیل به موقعیتی خطرناک شد که در نهایت به نتیجه‌ای نرسید. 

*دقیقه ۸۸: رضا میرزایی فرار تند و تیزی داشت و با حقیقی تک به تک شد، حقیقی از محوطه جریمه خارج و با دست توپ را منحرف کرد، این حرکت کارت زرد دوم و اخراج او را به دنبال داشت. خطای حاصل از این صحنه نیز برای سپاهان حاصلی نداشت. 

حواشی

*بازیکنان و مربیان دو تیم در مراسم آغازین پیش از بازی، پشت به دوربین و رو به حرم مقدس امام رضا (ع) ایستادند.

*باشگاه فولاد مبارکه سپاهان با چاپ بنری روز جوان و میلاد با سعادت حضرت علی اکبر (ع) را به آحاد مسلمین جهان تبریک گفت.

*ساکت الهامی و محرم نویدکیا پیش از آغاز این بازی برخورد گرمی با یکدیگر داشتند.

*شهریار مغانلو، ستاره سپاهان در بازی قبل به دلیل محرومیت، غایب بزرگ تیمش در بازی امروز است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =