دیدار نوروزی معاون بهره‌برداری و معاون سرمایه‌‌های انسانی شرکت فولاد مبارکه به همراه مدير فولاد سبا

رئیس هیئت مدیره و مدیر فنی شرکت مهندسی برسو گفت: سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد باید مبتنی بر توسعه پایدار و با نگاه حفظ محیط زیست باشد و در همین راستا مطالعات زیادی انجام گرفته است.

ایرج صالحی، مدیر فنی شرکت مهندسی برسو در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد باید مبتنی بر توسعه پایدار و با نگاه حفظ محیط زیست باشد و در همین راستا مطالعات زیادی انجام گرفته و برگزاری همایش‌ها در حوزه صنعت فولاد می‌تواند به توسعه پایدار در صنعت فولاد کشور یاری برساند.

وی با اشاره به محدودیت انرژی در صنعت فولاد کشور، تصریح کرد: یکی از مسائل مهم در تحقق شعار سال و رسیدن به توسعه پایدار فولاد کشور ارتقا بهره‌وری و اصلاح تکنولوژی است؛ چراکه بسیاری از شرکت‌های کوچک در صنعت فولاد مطابق با تکنولوژی روز نبوده‌اند و باید در این راستا تلاش کنند که با افزایش بازدهی و بهره‌گیری از تجهیزات مدرن بتوانند از امکانات دولت در مسیر تولید و اشتغال آفرینی گام بردارند.

مدیر فنی شرکت مهندسی برسو و از پیشکسوتان عرصه فولاد کشور بیان کرد: مهمترین چالش صنایع فولادی کشور در درازمدت، کمبود مواد اولیه پایدار به ویژه سنگ آهن و کنسانتره است که راه حلی جز توسعه اکتشاف و سرمایه‌گذاری در این مسیر نیست.

به گفته صالحی، در دنیا این موضوع که تولیدکنندگان فولاد درصدد تکمیل زنجیره خود هستند، مرسوم است و برای دستیابی به این مهم از ظرفیت‌های برنامه‌ریزی شده با سرمایه‌گذاری هدفمند و تامین منابع مالی استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه موضوع آب یکی از چالشهای صنایع فولادی است، گفت: صنایع فولادی به عنوان پیشران توسعه کشور با به‌کارگیری تکنولوژی و سیستم‌های مدرن، به مصرف حداقلی آب روی آورده‌اند که اقدامات شرکت فولاد مبارکه در این امر برجسته است. فولاد مبارکه در مسیر استفاده بهینه از آب با سرمایه‌گذاری توانسته است با بهره‌گیری از پساب شهرستانهای مجاور، منابع آب خود را تامین کند که از نظر زیست محیطی اقدامی ممتاز است.

این پیشکسوت صنعت فولاد راهکار مهم در تامین آب صنایع فولادی را بهره‌گیری از آب شیرین دریا و احداث واحدهای صنعتی در کنار دریا دانست و افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مشکل تامین انرژی واحدهای فولادی به حداقل برسد چراکه این مساله بر تولید و اشتغال تاثیر منفی می‌گذارد. اگرچه تامین زیرساخت‌های لازم برای رفع محدودیت انرژی بر عهده دولت است اما به دلیل ضعیف بودن سرمایه‌گذاری در این بخش نیاز است که واحدهای صنعتی با اتکا به توان مالی خود درصدد کاهش محدودیت انرژی باشند تا بتوان در تحقق شعار سال پرتوان تلاش کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =