برتری چهار بر یک سپاهان مقابل نساجی مازندران

عکس:مجتبی جهان بخش

در هفته بیست و دوم لیگ برتر لیگ فوتبال ایران سپاهان به مصاف نساجی می‌رود و استقلال و پرسپولیس به ترتیب با صنعت نفت آبادان و نفت مسجد سلیمان دیدار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال ایران روز جمعه ۲۰ و شنبه ۲۱ اسفندماه پیگیری می‌شود. بازی‌های این هفته از رقابت‌ها در دو روز برگزار خواهد شد و شاهد تقابل‌های جذابی در بازی‌ها خواهیم بود.

جمعه ۲۰ اسفندماه

ذوب‌آهن اصفهان – آلمینیوم اراک / ساعت ۱۵:۰۰

در اولین بازی این هفته ذوب‌آهن در فولاد شهر از آلمینیوم بحران‌زده خطیبی میزبانی می‌کند. شاگردان تارتار هفته گذشته یک برد شیرین مقابل فولاد خوزستان در اهواز به دست آوردند تا به وضعیت خود در جدول سر و سامان دهند. در سوی دیگر وضعیت تیم اراکی اصلا مطلوب نیست و شاگردان خطیبی ۹ بازی در لیگ‌برتر است که رنگ برد را ندیده‌اند، آن‌ها در پنج بازی قبلی خود چهار شکست را متحمل شدند و هم‌اکنون با ۲۶ امتیاز تیم نهم جدول هستند. ذوب‌آهن نیز پس از برد برابر فولاد ۲۵ امتیازی شد و در صورت پیروزی در این بازی می‌تواند شرایط خود در جدول رقابت‌ها را بهبود بخشد. بازی رفت این دو تیم در اراک با تساوی بدون گل به پایان رسید.

گل‌گهر سیرجان – پیکان / ساعت ۱۶:۰۰

گل‌گهر با هدایت امیر قلعه‌نویی پس از یک شکست پرحاشیه در آزادی به سیرجان برگشته تا از پیکان میزبانی کند. گل‌گهری‌ها هنوز هم درگیر حواشی بازی با استقلال هستند و گویا قصه این دو باشگاه سر درازی پیدا کرده است. از طرفی پیکان نیز هفته گذشته در برابر نساجی شکست خورد و باید دید آیا آن‌ها برای شکستن طلسم سیرجان هم راهکاری دارند یا خیر. بازی رفت این دو تیم را گل‌گهر پیروز شد، اما این بازی با رای انضباطی سه بر صفر به سود پیکان اعلام شد. پیکان با توجه به نتایج سینوسی در هفت هفته اخیر ۳۰ امتیازی و در رده ششم جدول قرار گرفته و گل‌گهر با ۳۲ امتیاز به رده ششم تکیه زده است.

تقابل سرخابی‌ها با خوزستانی‌ها/ محرم به الهامی رسید

نساجی مازندران – فولاد مبارکه سپاهان / ساعت ۱۶:۰۰

اگرچه نساجی با هدایت ساکت الهامی یکی از تیم‌های پایین جدول است، اما این تیم فوتبال چشم‌نوازی ارائه می‌دهد و تیمی است که به مالکیت و پاس‌های کوتاه علاقه زیادی دارد. در آن‌سوی زمین شرایط سپاهان نیز به همین شکل بوده و تیمی است که سعی دارد با ارائه یک بازی روی زمین با پاس‌های متوالی و چشم‌نواز به گل برسد. تقابل محرم نویدکیا و الهامی با تفکرهایی شبیه به هم می‌تواند یکی از جذاب‌ترین مسابقات لیگ‌برتر را رقم بزند. این دو تیم در دور رفت رقابت‌ها نیز بازی جذابی به نمایش گذاشتند و این سپاهان بود که با دبل مغانلو بازی را برد. سپاهان در پایان هفته بیست و یکم و با کسب پیروزی برابر فجر سپاسی ۳۸ امتیازی شد و خود را در رده سوم تثبیت کرد و نساجی ۲۶ امتیازی در رده دهم جدول قرار گرفته.

نفت مسجد سلیمان – پرسپولیس / ساعت ۱۸:۰۰

در هفته گذشته رقابت‌ها پرسپولیس پس از ۱۸ هفته مقابل صنعت نفت آبادان تن به شکست داد و نفت مسجد سلیمان موفق شد از مس رفسنجان ربیعی یک امتیاز بگیرد. پرسپولیس در این هفته از رقابت‌ها بار دیگر باید به خوزستان برود و مقابل شاگردان محمود فکری قرار گیرد، تیمی که در منطقه سقوط قرار دارد و محکوم به پیروزی است. از طرفی پرسپولیس نیز اصلا دوست ندارد اختلاف شش امتیازی‌اش با صدرجدول بیشتر شود و قافیه به رقیب دیرینه‌اش ببازد. باید منتظر ماند و دید آیا محمود فکری مربی‌ سابق استقلال مثل دیگر مربی سابق آبی‌پوشان یعنی علی منصوریان می‌تواند به قهرمانی استقلال کمک کند یا خیر. در بازی رفت سرخ‌پوشان موفق شدند با تک گل مهدی عبدی از سد نفت MIS بگذرند.

استقلال – صنعت نفت آبادان/ ساعت ۲۰:۰۰

یکی از تقابل‌های جذاب این هفته رقابت علی منصور و فرهاد مجیدی است، دو چهره محبوب استقلالی‌ها که باید روبه‌روی هم قرار گیرند. صنعت نفت هفته گذشته با پیروزی برابر پرسپولیس دست به کار بزرگی زد و حتی به نوعی کمک مهمی به استقلال در راه قهرمانی کرد. حالا باید دید که آیا زور علی منصور و تیم جوانش به استقلال هم می‌رسد. استقلال تاکنون در این فصل شکستی را تجربه نکرده و به لطف ۹ پنالتی که داوران به سودش گرفتند مقتدرانه بر صدر جدول تکیه زده است. صنعت نفت هم با ۳۰ امتیاز در رده هفتم است و شانس زیادی برای کسب سهمیه آسیایی ندارد. بازی رفت این دو تیم در آبادان با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

تقابل سرخابی‌ها با خوزستانی‌ها/ محرم به الهامی رسید

شنبه ۲۱ اسفندماه

هوادار – مس رفسنجان / ساعت ۱۴:۰۰

در بازی اول از روز دوم هفته بیست و دوم لیگ برتر هوادار متحول شده عنایتی از پدیده امسال لیگ برتر یعنی مس میزبانی می‌کند. هوادار در دور برگشت رقابت‌های لیگ نتایج خوبی کسب و خود را از منطقه خطر دور کرده است، آن‌ها در پنج بازی قبلی خود ۱۱ امتیاز گرفتند و موفق به متوقف کردن تیم‌هایی مثل سپاهان و فولاد شدند و به رده یازدهم جدول آمدند. از طرفی ربیعی که تیمش با ۳۴ امتیاز در رده چهارم است اصلا دوست ندارد شانس سهمیه آسیایی را از دست بدهد. مس در بازی رفت نیز موفق به شکست هوادار شد.

تراکتور – فولاد / ساعت ۱۵:۰۰

تراکتور که تنها چهار امتیاز با منطقه سقوط فاصله دارد، در هفته گذشته و در اولین تجربه ساغلام بر روی نیمکت این تیم مقابل پدیده قعرنشین با تساوی بدون گل متوقف شد. از طرفی فولاد نیز پس از دو سال در ورزشگاه خانگی خود شکست خورد تا روند سینوسی این تیم ادامه داشته باشد. با این حال با توجه به جایگاه فولاد در جدول به نظر می‌رسد تمرکز نکونام و تیمش برای روی موفقیت در مسابقات آسیایی است. بازی این دو تیم در فولاد آره‌نا با تساوی بدون گل به پایان رسید.

تقابل سرخابی‌ها با خوزستانی‌ها/ محرم به الهامی رسید

فجر سپاسی – پدیده مشهد / ساعت ۱۶:۰۰

آخرین بازی این هفته روی کاغذ شاید جذاب نباشد، اما یکی از مهم‌ترین بازی‌های لیگ برتر است. تیم تازه لیگ برتری شده شیرازی‌ها با ۱۵ امتیاز در رده چهاردهم قرار گرفته و با منطقه سقوط فقط دو امتیاز فاصله دارد. از طرفی پدیده با ۹ امتیاز قعرنشین جدول رده بندی است. پیروزی هر یک از این دو تیم در سرنوشت آن‌ها تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت و باید دید آیا مربیان آن‌ها دست به بازی انتحاری می‌زنند یا خیر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =